Det är spännande med krukrosor! Mest spännande att se hur länge jag lyckas hålla liv i dem

.
Det finns så många fantastiskt vackra små krukrosor, och svårt att hålla fingrarna borta och plånboken stängd.
Om jag låter dem torka ut det minsta, så dör de, helt eller delvis. Så jag "dränker" dem också. Och så plantera ut så fort jag kan.
Förra året så levde fortfarande min "kärleksros" - en vacker mörkröd liten "dvärg" som jag fick av Hjärtevän ett nyår förra seklet, och sedan satte ut när det blev vår. Medan en annan rosa variant, också från Hjärtevän, var stendöd - men i augusti
blommade den! Den var inte stendöd, bara skendöd.
Denna vinter/ vårvinter, försöker jag hålla liv i en gul krukros som jag fått av svärmor, och en röd som jag fick av pappas bror när jag fyllde år. *kämpar tappert* Det går nog.
Den gula har jag inne i vardagsrummet, och den röda i ett svalt "uthus med fönster". Båda växer.
En underbart vacker orange sort som jag köpte i höstas har jag tagit död på däremot. Hade den inne på mitt rum, och det ville den inte vara med om hela långa hösten.