Mina rådjur äter allt de inte SKA äta tex Kaprifol och Jättevallmo, men vill höra med er om Perenna stockrosor? Undrar även om Klematis, Sparris (borde va gott), Blåvinda, Tovsippa, Blågull... suck. Nog är de söta, men jag &%#")/& dem!
Yin o Yang
06-04-2005, 06:52
Mina stockrosor har rådjuren aldrig gett sig på , men å andra sidan har de aldrig gett sig på något i min trädgård . Kan det bero på att vi ger dem mat på vintern och att de som tack för det lämnar trädgården ifred
torvan
06-04-2005, 06:58
Jag har fått ha mina stockrosor ifred, däremot gick dom och åt upp mina krokusar häromnatten(!?) torvan
jerpan
06-04-2005, 15:33
De har naggat lite på mina. Men de verkar inte tycka om dem så mycket. Men här i Stockholm är rådjuren galna. De äter en hel del så kallade "rådjurs säkra" växter.
Cilla
06-04-2005, 17:56
Rådjuren tog mina första stockrosblad innan jag hann knipsa dem (mot rost). Fär andra omgångens blad har jag lagt tallruska över. Rådjuren här i Stockholms inre skärgård har inte ätit stockrosorna när de blir större.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.