Kerstin
Jag gillar verkligen fuchsior och har tio nya små sticklingar på tillväxt och dessutom fyra som än så länge vilar i vintergraven i komposten. Trots det har jag ingen som riktigt passar till min gamla släkting, som alltid älskat blommor men inte orkar pyssla så mycket längre. Jag har lusläst Rockdalas katalog men har ändå svårt att hitta den ideala sorten, framförallt vad gäller växtsättet.

Den ska vara ganska småvuxen, upprättväxande och tåla hennes ganska soliga fönster.

Den ska grena sig snällt och inte kräva för mycket toppande.

Den ska vara röd och vit för det tycker hon fuchsior ska vara!

Blekrosa jättepuddingar är alltså uteslutna! Hon fick Gerry Engelen förra året och den var bra på många sätt men den var ju inte rödvit...
Little beauty som jag redan köpt är visserligen röd/blå men den tänkte jag ändå låta henne prova.

Har ni några favoriter som skulle kunna passa?

undrar Kerstin
Inger GMT
Hej
Göteborgskan är en bra och lättskött Fuchsia som tål en del sol.Den är upprättväxande
Egentligen blir Fuchsior bäst ute då det ofta blir för varmt inomhus.
Hälsn Inger

GMT trädgård
netaave
Det är få fucshior som trivs i sol, ska de stå i soliga fönster får det bli bakom en skuggskärm eller liknande.
Annars är Swingtime en fin röd/vit
Kajsa

Denna Lyes Unique ( från 1886 ) har jag haft i flera år, en överlevare, köpt av Rockdala, men kan inte se den i årets katalog. Är du intresserad kan jag skicka ett skott.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon