Full version: Asfaltera infart
Anita S
Vi ska förstora vår garageinfart, på bredden. För att på så vis få plats med husvagn och bil nummer 2. Vi ska gräva bort gräs och jord och sedan fylla på med kross som ska packas. Sedan ska vi vänta på att få det hela asfaterat. Men hur kommer kanten mot gräsmattan att se ut? Gubben säger att de asfalterar så rakt och fint... Jag känner ett tvivel. Kan man lägga en kant mellan asfalten och gräset? Vad tycker ni?
Lena N
Jag har en kant av betongsten mot asfalten. I skarven mellan asfalt och betongsten växer ogräs som är nästan omöjliga att få bort.

För några år sedan grävde jag ur rabatten mot betongstenen för att förnya planteringen, då passade jag på att ta bort kantstenarna och rensa bort alla ogräsrötter. Sedan ställde jag tillbaks kantstenen innan jag ställde iordning rabatten. Nu växer där nya ogräs i skarven. tongue.gif
Milex
Vi satte dit kantsten före de asfalterade. Asfalten hamnade då en bit upp på kantstenen. Inget ogräs smile.gif
l8p8
När vi skulle asfaltera spände vi en tråd och "högg" en rak snygg kant på gräsmattan med en rak spake. Det blev mycket snyggt, och nu kan vi välja om vi vill låta gräset växa ut en bit över asfalten så det ser mer "naturligt" ut eller hålla kanten rak och pedantisk.

/Lotta smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon