Full version: Mässan Älvsjö
Iza
Är det någon som kan rekomendera en camping vi kan ligga på nära mässan?
Ralf
Bredängs camping är den enda i "närheten". Är året runt öppen.
Iza
Vi hade tänkt att vara där men de har inte öppet för camping, öppnar 18/4 ,bara vandrarhemmet är öppet.
Det är därför jag söker en annan camping.
Ralf
oj där ser man, dom var ju nästan sthlms enda året runtcamping för några år sedan...
netaave
Varför inte stå på parkeringen, för jag antar att det är fråga om husvagn och inte tält så här års? tongue.gif
Iza
Var finns den?
Visst ska vi sova i husvagn, så att jag kan lasta den full med roliga saker och växter.
Förra året var vi så korkade att vi körde in bredvid mässan men det visade sig vara en privat parkering till något bolag, det var inte lätt att komma ut därifrån, sedan ställde vi oss längre bort vid en byggplats. När vi åkte därifrån fick jag uppfattnigen av att det fanns ett parkeringhus under mässan. Stämmer det? Så går det när lantisarna kommer till stan! blink.gif
netaave
Vid alla mässor brukar det tillhandahållas långtidsparkering, ring och fråga!
Caprice
Varför inte ställa husvagnen en bit bort, och bara ta bilen till mässan...?

Finns parkeringar lite varstans att ställa en husvagn på i något dygn..

Caprice
Gabi
Ville bara tala om att det finns en parkering under mässan...Om ni vill får ni ställa husvagnen hos oss men vi bor utanför stan så det kanske inte är så lockande. Annars kan man ju lätt ta bilen in.

Gabi
Caprice
Flottsbro har en camping med fullservice som är öppen året runt.. Ligger i Huddinge..

Caprice
netaave
CITAT (Caprice @ 06-04-2005, 14:52)
Flottsbro har en camping med fullservice som är öppen året runt.. Ligger i Huddinge..

Caprice

Där har soc lagt en massa hemlösa i husvagnar, där skulle inte jag vilja bo. Att parkera husvagnen "en bit bort" är nog inte heller att rekommendera i dessa tider om det ligger utanför tätbebyggt område.
Det bästa är väl att stå någonstans där det finns folk och det lär det ju finnas utanför mässan, som sagt ring och fråga.
Caprice
Det är kanske så att soc har placerat hemlösa i Flottsbro, det vet jag inget om..

Var dock där för ca 1 mån sedan och tittade, det var väldigt städat och fint och inga "udda" personer syntes till, och ingen av ekipagen var ruckel..
Massor av turister i husbilar och husvagnar...

Och ang ställa husvagnen en bit bort...
Det är tätbebyggt område i praktiskt taget hela Sthlm... biggrin.gif

Caprice
Iza
Nu är vi hemma igen.
Tack snälla Gabi för ditt erbjudande det värmde, att du erbjöd helt främmande människor att stå hemma hos dig, men jag vill inte störa.
Vi bodde på Flottsbro det fungerade jättebra, bra servicehus, nära till mässan mm. Inga konstiga typer, utom vi, vi var nästan ensamma där.
Vi var vid mässan när den öppnade och parkerade på andra sidan vägen, hela parkeringen var tom när vi kom och lika dant när vi åkte när mässan var slut.
Vi hade förmånen att få utställarpass viken lyx att tex kunna äta i lugn och ro. tongue.gif
Gabi
Skönt att det löste sig!! Jag är inte rädd för att bjuda hem vilt främmande människor; tycker det är roligt och vi har fått en hel del vänner på det sättet. Tänk vad bra om man känner folk lite överallt; då får man se mer av världen. Dessutom måste ju trädgårdsintresserade människor vara toppen...

Gabi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon