amaira
Har fem bilder i mitt album, HR.

Nn som vet det riktiga namnet p henne? Bladen knns lite "smkladdiga" om man knner p dem, och mina dammrttor hrar av sig p den, nr de stryker sig mot henne.

Mina dammrttor r s keliga sleep.gif

Det "mste" vara en "hon" fr hon smyckar sig med s sta blommor wub.gif
Sulawesii
Det ser ut som en Petrocosmea, tycker jag.

Hur ser blommorna ut?
amaira
CITAT (Sulawesii @ 06-04-2005, 11:29)
Det ser ut som en Petrocosmea, tycker jag.

Hur ser blommorna ut?

Fortstt klicka dig fram i albumet, s finns blommorna dr ocks!
Sulawesii
N, dr jag var jag helt ute och cyklade! Har ingen aaaning..... smile.gif
Sulawesii
Vilka kalkoner frresten! Tnk om man nd bodde p landet.... suck....
Zazu
kan det kanske vara en sn hr: aichryson dichotomum
amaira
CITAT (Zazu @ 06-04-2005, 11:58)
kan det kanske vara en sn hr: aichryson dichotomum

Den dr ser himla lik ut, det mste "brnnas". Men min har liiite mer "spetsiga" blad, tycker jag... ???

Visst r kalkonerna underbara Sulawesii! Jag lskar kalkoner wub.gif . Och ggen sen, ggen ... *blir lyrisk*
Sulawesii
Vadd? Hur ser ggen ut?
Airamya
Snabb skning i min kaktusbok p Aichryson gav fljande resultat;

En- eller tvriga suckulenter som dr efter blomningen. Upprtta gaffelgrenade stnglar med ftaliga blad men med en bladrosett vid skottspetsen. De vxer ltt o frkas genom fr.Omkring 10 arter som r svra att skilja frn varandra. Hemland Kanariearna, Madeira o Azorerna.

mulle
CITAT
Hemland Kanariearna, Madeira o Azorerna.

Jahapp, nu vet jag ytterligare en vxt som jag ska hlla utkik efter och grva upp p Madeira.... wub.gif
Mulle

PS. Jag frhandsgranskade - VARFR lyckas aldrig mina citat?
amaira
CITAT (Sulawesii @ 06-04-2005, 12:45)
Vadd? Hur ser ggen ut?

Shr! till exempel. laugh.gif

En del gg har mer flckar andra frre, flckarna kan vara strre eller mindre. ggen r mycket stora och vackra.

Det hr jag fotade r trasigt p "andra sidan" och "tomt" nr jag fann det fr lnge sedan. Snderhackat och upptet av ggtjuvarna skatorna.

Fast det var "fel" frga. Rtt frga lyder: Hur smakar ett kalkongg?!

Kalkongg r de godaste gg som FINNS!!!

Hnsgg r ocks goda, gsgg r okej fr all del, ankgg duger till sockerkaka, men kalkongg r delikatess wub.gif .

Airamya, d r det nog en sorts Aichryson - som dr efter blomningen ohmy.gif ohmy.gif !!

Vilken tur att jag fick veta det! Annars skulle jag vara sker p att det var JAG som stod fr avlivningen, s som det sig brukar sleep.gif , brukar det inte?? Eller?
Jag kanske inte r "skyldig" jmt?

Fr? Blir det fr tro?
Eller r hon fr ensam fr det?
Ja, det terstr att se.
Sulawesii
Man lr sig ngot nytt varenda dag, amaira!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon