För några veckor sedan sedan såg jag i en tidning om att man kunde köpa fröer metervis som bildar fin rabatt och tyckte det verkade väldigt intressant. Jag hittade sådan och har nu köpt 3 meter blå rabatt, man lägger ut den på jorden (som en tapetrulle), täcker med jordlager och håller den fuktig några veckor. Det ska bli väldigt spännande att se om det blir något eller om jag gått på ett aprilskämt
Airamya
06-04-2005, 11:42
?! Det var det mest förunderliga jag hört på länge!

Kul grej!
Heja Zanna,
Vi är nog fler som tittat på dessa tapeter och undrat...
Full rapport med bilder emotses!!
Jag och min kompis har diskuterat en hel del om dessa mattor.
Vad jag tyckte var smart är att fröerna kommer (förhoppningsvis) på rätt avstånd från varandra från början. Så kanske man slipper gallra...
Maria i Helsingborg
06-04-2005, 22:11
Såg dem just på Gröna rum......fiffigt, men ärligt....... OJ, vad det ska tjänas pengar på oss "trädgårdsbitna"! Som om inte VI skulle kunna sprida fröna jämnt och lagom
AvalonC
07-04-2005, 00:54
Jag har också varit framme och petat på de där tapeterna, både blå och rosa... men har inte riktigt vågat ta steget...
Så jag använder dig som försöksperson, det har du inget emot va?? *ler*
Du får jättegärna framföra rapporter ju längre in i sommaren vi kommer...
NYFIKEN!!!!
Jag tyckte det var jätte smart eftersom jag alltid är sent ute med mina rabattprojekt och inte får så fina kompositioner. Jag dokumenterar projektet - som förhoppningsvis BLIRr en rabatt :
Det vore kul att ha någon att jämföra resultatet med! Någon som känner sig manad?
Jag funderar också på att köpa den färdiga tapeten. I synnerhet efter att Silvan i reklambladet lovat att ogräset inte ska kunna växa igenom. Kan det vara så praktiskt? Det skulle passa mig perfekt, eftersom jag nu håller på att förvandla en bit gräsmatta till kolonilott och det vore trevligt med lite annat än potatis i landet.
Ingle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.