Full version: logik?
Gåsis
Finns det någonstans där man kan hitta ungefär hur många frön som tänker gro av varje sort? Jag sår och sår, bara hela fröpåsar för man vet ju aldrig wacko.gif Nu har jag massor av heuchera, platycodon, campanula, limonium, cortusa mfl. Fyra penstemon smalii, tre thalictrum, två baptisia....
Och inte en enda phyteuma sad.gif Fast den är sådd för tre veckor sedan så jag kanske ska ha tålamod. Inte heller vill astrantian komma, den kom inte förra året heller så nu ska jag köpa. Fast den här var vit och jag ville
wub.gif

Konstiga rabatter blir det laugh.gif laugh.gif

/Åsa
kerstin z5-6
Astrantia -den tar ibland tre månader att gro -ge inte upp den vita -ställ sådden under en buske i vår ..
Baptisia kommer då o då innan juli har alla grott om man har tålamod -skola ut de du har o rör om lite i jorden .. säkert bara nys men jag inbillar mej att det stimulerar smile.gif

Jag sår hela påsarna oavsett sort smile.gif men så har jag plantor med ...
Zazu
astrantia har jag den vanliga grårosa och den självsår sig i massor, har fullt med småplantor i gräsmattan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon