fruberglund
...kan hålla fingrarna i styr smile.gif

Var till Blomsterlandet idag och de hade öppnat sin uteavdelning.

Nä, ska inte köpa nåt, ska bara titta lite....ABSOLUT INTE köpa något!!!

Gick det???? Nä, kom hem med två nya Rododendron, lite penseér, Rododendronjord, lite såkrukor...

Suck, att man aldrig kan hålla sig i skinnet, får nog bannlysa mig själv från såna ställen framöver laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nu måste tjälen gå ur snart så jag kan plantera allt som står i garaget och väntar tålmodigt biggrin.gif
lisselbo
Vet precis hur det är. Får stålsätta mig varje gång jag går in i en blomster/trädgårdsbutik.
Går oftast in för att titta och kommer ut med händerna fulla.
mvh Marie
Caprice
Skulle aldrig kunna hända mej.. laugh.gif

Vilka roddisar blev det..?

Caprice
fruberglund
Blev en till Cunninghams White och en annan som jag redan glömt namnet på, återkommer om det.

Tyckte det var billigt, 99:-/ st och stora fina plantor var det också.

Blir alltid lika imponerad av Blomsterlandets kvalité smile.gif
Caprice
Såg att de har hängsälg för 99:-, bra pris.. wub.gif

Och inget Blomsterland i Sthlm... sad.gif

Caprice
Virgo
Detta är bluff! Det är inte halva priset!
Deras ordinarie pris är 149:- och då är hälften = 74,50.

Detta företag borde anmälas!
Milex
CITAT (Virgo @ 06-04-2005, 22:20)
Detta är bluff! Det är inte halva priset!
Deras ordinarie pris är 149:-  och då är hälften = 74,50.

Detta företag borde anmälas!

Ja det borde dom. Men kanske inte för deras halva priset skrivningar utan för deras lockande broschyrer som dimper ner i brevlådan titt som tätt och skapar HA-Begär. Senast var det trollhasseln som lockade mest. Tur att det är tjäle i marken fortfarande smile.gif
fruberglund
CITAT (Caprice @ 06-04-2005, 22:14)
Såg att de har hängsälg för 99:-, bra pris..  :wub:

Och inget Blomsterland i Sthlm...  :(

Caprice

Halva priset är ju på branchpriset. Att de sedan har ett Ordinarie LÅGT pris är ju bara bra smile.gif Fast jag håller med om att det är dumt skrivet.

Trots det så är jag som sagt väldigt imponerad att de har så bra kvalité för så lågt pris.

Köpte ju jättefina klematis för halva priset förra året (34.50:-/st) och de hade jättefina plantor nu också för 74 och 84 kr / st. Blir nog ett par såna sen också men är nog bäst med att inte köpa något mer förrän tjälen går ur ordentligt och man kan börja plantera.

Just det, Nova Zembla hette den andra rododendronen jag köpte smile.gif
Ser ut ungefär så här
violina
Jo, man skulle nog lämna plånboken hemma om man bara ska "titta". Jag är lika omöjlig. Man ser ju så mycket som bara är absolut nödvändigt att ha i en trädgård. Och med en gubbe som är totalt ointresserad är det lite tufft att förklara sina fynd. I min förra trädgård (3000m2) fylld med växter kunde man ju gömma skatterna men det går inte här när t.o.m. gubben sett att här inte växer någonting. Helt plötsligt står det nya träd och blommor överallt.
AvalonC
Jag vet...

Jag får ställa ur saker ur min vagn till slut för jag älskar att plocka till mig saker... Visst hade jag varit miljonär istället för sjukskriven så hade jag inte behövt göra det...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon