Alexandra
Hurra! Våren är här! Upptäckte i eftermiddags de första snödropparna!
Underbart!!! laugh.gif
Fialotta
Lyckost där rolleyes.gif

Tror vi har en bit kvar här....äckligt vitt på marken ännu sad.gif
Adri-Anne
Har du blommor på dom eller är dom gröna än? rolleyes.gif
Här är dom fortfarande bara gräs. mad.gif
hustigern
I Borensberg, Östergötland, zon 2? har snödropparna precis börjat slå ut.

Äntligen!

Anneli
mynta
Här i min trädgård i zon fyra-sex (uppgifterna varierar) är snödropparna utslagna, i fredags så hittade jag en fullt öppnad krokus, som lapade sol & igår hade flera av scillorna satt små blåa bedårande pärlknoppar... wub.gif Vad säger ni om det, va?! tongue.gif Visserligen zonfuskar jag för allt vad tygen håller genom att strategiskt släpa in fler & fler runda vackra stenar i min täppa, men det ger då resultat! Vissa av grannarna envisas med att påstå att tex lavendel & fläder för en tynande tillvaro här, men inte hos mig! *skryyyyyyyyt* För att inte tala om att min franska dragon just skjutit upp små skott, trots att jag glömt att vintertäcka den iår! sleep.gif
Christer C
På min tomt i Stockholm (Hässelby) upptäckte jag dom första halvt utslagna i lördags. Är det månne våren?
Alexandra
De är utslagna!!! laugh.gif Jag bor i zon 3/4 men de står i en skyddad vrå av trädgården intill altanen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon