mamamaggan
Fick av en väninna i höstas två lavendelplantor. Har haft dem i kruka inne i sommarstugan ( 5 - 10 grader varmt) hela vintern. De ser ut att ha klarat sig bra. Men , nu ska jag ju snart plantera dem ute. Min väninna har tidigare haft mördarsniglar i sin trädgård. Kanske finns det ägg hos mina plantor. Hur ser jag det? Kan jag göra något för att få bort dem i så fall? wink.gif
Fenja
Ta upp plantorna ur krukorna, skölj rötterna noga med vatten och plantera om i ny jord. Men eftersom lavendel inte är så dyra att köpa, så skulle nog jag satsa på att skaffa nya. Jag vill inte ha in mördarsniglar i min trädgård.
Mvh
Fenja
mamamaggan
Tack Fenja!
Får se hur jag gör med plantorna. Har tidigare köpt plantor flera gånger men de har dött allihop efter att jag planterat ut dem. Ibland efter några veckor och några efter en säsong. Därför fick jag dessa av min väninna eftersom de hos henne verkar tåla vad som helst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon