Full version: Körbärsträd
maissan
Körsbärsträdet blommade fint i fjol, men när det är dax för bärsättning, så rullar bladen ihop sig och om jag inte minns fel, så fanns det mängder av svarta djur (Kan det vara bladlöss?). Några bär blev det alltså inte. Trädet är kanske 6-7 år och det blir så här varje år. Bor i sörmland. Kan jag förhindra detta på något vis??
Mvh/Maissan
KURT
Visst man det bli mycket bladlöss på körsbär, men jag undrar om det är det som gör att du inte får bär? Man kan minska på antalet löss på flera sätt. Till att börja med gäller det att vara ute i tid, och inspektera bladens undersidor. Mindre mängder löss och äggsamlingar kan klämmas ihjäl (handskar), man kan använda såplösning till mindre träd. men kontrollera också så att det inte också finns myror som sprider bladlössen, för då behöver man bekämpa myrorna också, så att de inte underhåller lössen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon