pa kalmar
Jag går och funderar på att köpa växthus. Idag kom reklamblad från COOP Forum om ett växthus från Hall's. 7,5 kvadratmeter för 4995 kr, där 5995 kr anges som ord pris. Nån som har erfarenhet av detta eller har åsikter om det är ett bra pris. 3 mm glas var det i det, kanske lite tunt egentligen?
Trädgårdsmannen
Ta först och främst redan på hur du får tag i reservdelar för det kan vara lurigt om det är ett tillfälle just nu och som Coop inte för normalt.

3 mm innebär att glasets tjocklek begränsar storleken på rutorna och därför är det nästan alltid skarvar på dessa växthus. Däremot slipper man detta om man väljer 4 mm, med det är dyrare. Förutom att skarvarna påverkar det estetiska är det värre med rengöringen med många skarvar med råglas och clips vilket man slipper på 4 mm.

Ofta pratar man om minimistorlek på runt 8 kvm när det gäller växthus eftersom det först då börjar bli en luftvolym man kan kontrollera temperaturen på - temp växlingarna går herrans fort i små luftvolymer och det är en extra utmaning som man har nog bry med ändå...köp inte för litet och se till att du har gott om öppningsbara fönster!
pa kalmar
Jag tycker att växthuset är lite för långsmalt. 196 cm brett och ca 390 långt. Känns som lite väl smalt. Tyvätt var det bara ett takfönster med i det priset dessutom.
Ingrid på Västkusten
Prislappen är ju trelvig - ofta kostar andra leverantörers hus mkt mera - men man får ju 'annat' för pengarna.- Sidohöjd på växthus är ju GULD värt, sedan tycker inte jag (personlig åsikt) att Halls växthus har en speciellt robust konstruktion... - och jag antar ju större ju mer märks det.

Hälsar Ingrid fundersamt
Trädgårdsmannen
Finns dessa att beskåda på internet?
Trädgårdsmannen
Här kommer ett drägggggelbidrag: "Rolls-Royce".

...varför i h-e skulle jag hitta den j-a sidan??????
Ingrid på Västkusten
Ja dom ja, de har en 'filial' i Sverige LOL

Hälsar Ingrid
Ingrid på Västkusten
Fast det passar itne med ettt viktorianskt uterum till min kåk alls - det tog mig två hårda år att släppa den tanken för jaaaag skulle ju ha den där kupolen och snuran och takdekorationen etc etc
men så har jag itne en tegelkåk alls utan trä - så det bidde trä,

Hälsar Ingrid

PS Om Classicum är DYRT - så fråga itne vad detta är LOL
Trädgårdsmannen
Prisexempel: 40 kvm "engelsk vinterträdgård" runt 600.000 kr...kan man inte bestämma sig mellan svart eller vitt så kan man ju alltid ta två!! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon