Full version: rabarber
hera
Hur odlar man rabarber för bästa resultat?
violina
Jag har haft rabarber ganska skuggigt och de växte som ogräs. De kan må bra av lite näring efter skörd. Många säger att man ska plocka bort blommorna men det gör inte jag (de är så pampiga). Jag plockar bara stjälkar i början sedan får plantan vara som en stor perenn.
hera
hur odlar man dom från grunden? köper man en små planta eller?
unsure.gif rolleyes.gif
Hannele
CITAT (violina @ 07-04-2005, 16:32)
Många säger att man ska plocka bort blommorna men det gör inte jag (de är så pampiga).

Ja, och de är väldigt fina som snittblomma i vas också.

Zazu
CITAT (hera @ 07-04-2005, 16:43)
hur odlar man dom från grunden? köper man en små planta eller?
unsure.gif rolleyes.gif

jag har frösått förra året, grodde bra, men jag tror inte att det går att skörda förrän om nåt år, de har redan bildat små, runda knölar.
Sollan
Jag grävde upp en rotbit av en gammal rabarber och grävde ner i ett hörn av trädgården. Den har växt så det knakar och frösår sig glatt.
Fenja
Jag har MASSOR av rabarber om någon vill ha? Men det går inte att gräva här ännu p g a tjälen.
Mvh
Fenja
hera
det är ju roligt att kunna ha sånt till barnen.
Min hon älskar rabarber.
kanske jag kan ta liten bit av mina svärföräldrar o gräva ner här
i trädgården.
man har såna barnminnen själv när man åt rabarber. rolleyes.gif wub.gif
tomba
Rabarber har dom i plantskolan "Elmblitz" är lite mildare i smaken och uppskattas av barn.
VAR får man tag i den dansande grodan ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif tongue.gif
hera
CITAT (tomba @ 08-04-2005, 13:13)
VAR får man tag i den dansande grodan ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif tongue.gif

Gick ut på google sökte på roliga bilder o så gick jag in på en sidan oletade
(kom ej ihåg vilken ).
Men du kan spara den av mig om du vill ,det går oxå. rolleyes.gif rolleyes.gif
brittmarie
Gå gärna in på animationer.dk där finns det en massa fina animationer. Vet inte om det finns någon groda som passar, men du kanske hittar något annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon