Jag har flyttat in i ett hus där det finns två land i hela trädgården. Ett på vardera sidan om plattorna från en grind och upp till dörren. De som bodde här innan hade gjort jättefint sa min granne och nu har det förfallit. Kunde inte göra något förra året för jag hade precis fått min lilla tös då och tyckte att det fannas annat att göra än att stå på knä i ett blomland.

Det finns marmor kantsten som har åkt på sned också som jag ska rengöra och fixa till så det kan bli jättesnyggt.
Rosorna är för närvarande väldigt långa och spretiga och jag vet inte vad det är för sort.
SÅ till min fråga...Hur gör jag med rosorna nu till våren. Jag har aldrig beskurit rosor men jag vet att det skall göras när björkensblad är som musöron...Har jag rätt?
Vad gör jag med lavendelen...Den är inte nedklippt så fröställningarna står kvar...
Ska jag gräva upp allting och byta jord..gödsla?
Landet ligger i skugga av huset så det faller bara direkt morgonsol och kvällsol på det. Halva landet får sol under dagen också när solen når över hustaket.. KOmmer det att fungera ändå med dessa växter?
Hjälp mig.
/Anki