Full version: Kiwi..!
AvalonC
Jag sådde för ett tag sedan kiwifröer... Blev lite ledsen när bara en av 10 förer dök upp...

Så jag glömde av dem, det är två månader sedan nu, och så tittade jag idag.. Då hade jag fått ytterligare 4 nya små plantor...huh.gif rolleyes.gif

Tyvärr har jag ställt den första kiwi-plantan på ett säkert ställe så att jag skulle kunna vårda henne väl, så väl att jag inte hittar henne igen... biggrin.gif biggrin.gif
Men sedan så har jag närmare 300 st förkultiveringar, så det kanske inte är så konstigt biggrin.gif

Så till er som undrar hur man får Kiwi att börja gro... Vattna så att jorden är genomfuktig, ställ sedan bort den i två månader i rumstemperatur... Och vipps så har ni plantor...

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
tomba
Jag har flera gånger sått kivifröer men efter ett tag (ca 10cm) blir bladen bruna och plantan dör. sad.gif
Ge gärna en ingående beskrivning av hur det fortskrider, och om du spräcker 10 cm tongue.gif biggrin.gif
Dzad
Går det alltså att så de små prickarna som är i kiwi-frukten eller är det likt banan inga riktiga frön?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon