djingis
Jag har blåregn som har vuxit på ett och samma ställe i ca. 5-6år.
Den växer så att det knakar och breder ut sig.
Men den blommar inte varför?
Heddas matte
svårt att svara på varför men prova att nypa av toppen på skotten nu på försommaren när den börjar växa och gödsla... det funkade på grannens blåregn. smile.gif
Christer i Falköping
För att du skall få ett blåregn att blomma, måste du beskära den kraftigt. I princip kan man säga att när den nått den höjd du vill ha, skall du beskära den efter två bladpar på varje ranka. Det låter hårt, men det blir resultat.
Christer.
zaaritha
Vilken zon bor du i??
Caprice
Vad gödslar du med...?

Caprice
djingis
Jag bor i zon 1 och gödslar endast med flytande Blå Korn
Unni
Hej

Jag har ett Blåregn som blommar duktigt och jag tror det enbart beror på att jag klipper det så hårt för någe gödsel eller ny jord får det inte. Det har rätt liten plats så det är av det skälet det blir klippt så hårt. För att få lite proportioner: jag tror jag sliter bort halva växten per år.

Unni
Christer i Falköping
Du gör alldeles rätt! Dessutom skall den inte gödas heller, det är en ärtväxt som har kvävesamlande bakterier i rötterna. Det räcker för den.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon