Heleri
Jag såg en annons i en trädgårdstidning för boken "Min trädgårdsjournal" och tyckte att den verkade vara trevlig. Någon som har den eller någon annan liknande? Finns det någon annan bok av samma typ som rekommenderas?

(recension av boken på odla.nu http://www.odla.nu/arkiv/rec/91-975044-1-6.shtml)

/Helena
Ciczi
Jag har gjort en egen trädgårdsdagbok. Det fungerar säkert lika bra som att köpa en färdig.

Ciczi
Annlo
Jag har med gjort en egen! Den funkar bra också...
Tabeller där jag skriver i den info som jag vill. Tex. Vad, när och hur jag sått. När jag planterat om, och vilket resultat!
Så jag nästa år inte behöver börja lika tidigt!!! biggrin.gif

Annlouice
Inger GMT
Hej.
Jag har en sorts journal i Excel.
Där skriver jag in namn, sådatum, fröfirma .Senare skriver jag även in antal. När jag ger bort så skriver jag in det.På så sätt vet jag vem som fått vad och hela tiden hur många plantor jag har.
Det är bra att ha antalet nedskrivet när jag senare sitter ute och planerar vad som ska planeras i rabatter och krukor.
På hösten gör jag en utvärdering i samma journal.
Det här fungerar väldigt bra för mig.
Hälsn Inger

GMT trädgård
Mia, zon 3
Jag har också gjort en egen. Kul att kunna sätta in fröpåsar, fina bilder, foton, teckningar, skisser etc utan att sidorna tar slut. Jag har hittat en bok av akvarellpapper med ringpärm - den gillar jag skarpt! Man kan måla utan att sidorna blir skrynkliga, och tack vare ringarna kan den bli riktigt tjock.
Sedan har jag också en Excel-lista för alla frösådder.
Heleri
Oj, vad duktiga ni är! Jag har påbörjat en pärm med urklipp och sånt, men är nybörjare på det här med trädgård och det är nog mest därför jag vill ha en färdig bok/journal/dagbok till att börja med. Jag har sett att det finns en som heter Min trädgård också.....Men ni har nog rätt i att det bästa och roligaste är att göra sin egen. Det är lite svårt att komma igång dock....jag är pysslig av mig men kan som sagt inte så mycket om trädgård än.
Om någon har tid och lust och har sina dokument på datorn vore det jätteskoj att få ta del av era "mallar", se vilka rubriker ni använder er av och allt.

/Helena
Annlo
Visst kan du få titta på min mall, den är dock av det enklare slaget! sleep.gif rolleyes.gif

Maila mig, så kan jag bifoga den till dig! (Tror inte det går att bifoga direkt till dig härifrån...?)

Annlouice
krukan
Jaghar trädgårdsdagboken "min trädgård". Jag tycker den är bra. men den känns ibland så fin att jag inte vågar kladda för mycket i den, och då är ju syftet lite förfelat . tongue.gif
titti49zon6
Jag har också gjort en egen....satt plastfickor i en pärm + fotofickor rolleyes.gif jag skriver både på datorn och för hand,skriver ut intressanta sidor från internet och kopierar fina växtbilder som jag sätter in i pärmens plastfickor-ingen risk för smuts på bladen,bara att torka av om det nu kommer jord på. wub.gif
Pärmen är vit plast med en genomskinlig ficka på framsidan A4 där sätter jag in en trevlig bild och sriver att det är min trädgårdbok biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon