Full version: Tremastarblommor
CarinaA
Jag har fått hem min beställning från Odla, och det är dags få ner plantorna i jorden. Det kliar i påtarfingrarna...
Har bl a beställt tremastarblommor, och vid beställningen läste jag de trivs i skuggiga lägen. Men i leveransen fick jag en notering om att de blommar bäst i soligt läge... Vad säger ni? Ska jag sätta dem i söder, eller de kommer trivas i norr, där de får lite sol tidig fm och senare mot kvällen?

Tacksam om nån kan reda ut det hela åt mej! rolleyes.gif

C.
titti49zon6
har kollat eftersom jag också beställt den
den trivs i både sol och skugga,klarar de flesta jordar
blir ca 1/2 m hög biggrin.gif
den är dessutom godis för sniglar
lycka till
CarinaA
Tack för svaret, titti49! wub.gif

Blev väl inte såå glad över att sniglar gillar dem, men jag hoppas jag slipper såna odjur här. ohmy.gif

C.
Näcken
Min mamma har den under ett träd, så rät skuggigt och de är riktigt fina. Grannen har de i sol och de är också fina. Jag tänkte ha mina i sol-halvskugga så jag hoppas att de passar litevarstans.

De är jättefina tycker jag(hoppas mina blir lika fina).
kerstine
soligt o mer fuktigt än torrt så blir dom glada rolleyes.gif
CarinaA
sleep.gif Tja, jag satte ena plantan i norrläge (där solen kommer lite på fm och sen kväll) och den andra i söder med full sol. När man inte kan välja, så kan man ju "gardera" sej och sätte dem var för sig... Det ska bli skoj att se vilken som blir finast! Det verkar som om det ska gå bra vilket som - tack ska ni ha! smile.gif

Mvh C
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon