Full version: växter från odla
Gåsis
Jag ser att ni redan har börjat få växterna från odla och vill ju förståss få mina med. Men vi har ju fullt med snö ohmy.gif Kan man förvara rötterna eller måste man plantera dem inne?

/Åsa
CarinaA
Hej!
Jag har för mig att de skickar ut efter vilken zon man tillhör. Själv bor jag i zon 1, och det är väl därför jag redan fått mina plantor. De kom nästan omedelbart efter min beställning var gjord, kanske en vecka efter. Jag ser inte vilken zon du tillhör, men du kanske bor längre uppåt i landet?

Mvh C smile.gif
titti49zon6
har pratat med odla.nu och där säger man att plantorn skickas först till södra Sverige och vi här uppe i norr får dom när det anses lämpligt p.g.av temperaturen wub.gif
vi får ge oss till tåls.....den som väntar på nåt gott o.s.v
titti49zon6
jag glömde wink.gif om det inte går att plantera ute så är det bara att kruka in plantorna
Gåsis
Åh, vilken tur rolleyes.gif
Zon 7 är inte klart för utplantering och inne är det bara för fullt redan wacko.gif
Det klart man vill ha och på en gång, men just nu känns det faktiskt helt rätt att få vänta lite.

Tack för svaren.

/Åsa
Margaretha
Även i zon 1 är det för tidigt med plantor redan. Det allra mesta har ju inte visat sig ovan jord än och då är det inte lätt att veta exakt var man ska gräva ner det nya. Visst finns det luckor, men var????? ohmy.gif
CarinaA
Det växer rejält lite här och var här i sydligaste zon 1, så mina plantor har fått komma i jorden. Dessutom har jag en ny rabatt och har skrivit upp var och vad som redan finns planterat, därför har jag inte problem med var jag kan gräva ner de nya. smile.gif

Skön söndag! C biggrin.gif
Margaretha
Oj, vad du är ordentlig! Jag blir imponerad. Det är sånt jag tror att jag ska göra, men inte gör!

Tyvärr är jag heller inte lika lyckligt lottad trots att även jag bor i zon 1. Väldigt mycket har inte visat sig än så jag har fått kruka mina plantor för att inte förlora dem. Några plantor vet jag var de ska stå. Hoppas kunna sätta ner dem på lördag. Man ska ju ha tid också tyvärr.

Hälsningar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon