Full version: en dag i skogen
yla
följ me på promis
Ciczi
Så tjusigt... biggrin.gif har du skogen alldeles in på knuten?

Ciczi
yla
CITAT (ciczi @ 08-04-2005, 17:39)
Så tjusigt... biggrin.gif har du skogen alldeles in på knuten?

Ciczi

japp de tar inte ens fem minuter att komma in i den
helt suveränt faktiskt rolleyes.gif
ariana
Du de är precis sånt här jag också njuter av i naturen
det gäller ta vara på varje dag som kommer nu wub.gif
Anki på Öland
Vilken härlig promenad - saknar skogen runt knuten......
Anki
Dzad
Trevligt att du delar med dig av skogsbilder. Vet inte om jag tycker skogen är så jättefin den här tiden på året... blött, lövlöst, blomningslöst och snölöst. Men det är bra du vågar dig in så jag får se hur det ser ut ändå. smile.gif
På vintern, speciellt soliga dagar i mars, är det mycket ljusare och trevligare tycker jag med snön som täcker marken.

Nää, då det blir lite varmare och sälgarna t.o.m. börjar närma sig blomning och annat börjat växa, t.ex. blåsippor, fast jag tror inte de finns här, är det mycket trevligare. Fast jag ska nog in i skogen så snart det blivit lite mindre blött så man faktiskt kan gå där.
*Felix matte*
Sååå skön promenad du bjuder wub.gif
min skog ligger knappt 1 minut bort (ca 30 meter) men så klart... vi har inte lika stora (höga) träd som ni i södern
Berith
Tack för den promenaden! wub.gif Du har verkligen öga för vad som finns där ute...
Snöflinga
Sååååå underbara bilder, tror det var gammelnalle som satt lite mossbelupen på en av de sista rolleyes.gif
amaira
CITAT (Snöflinga @ 08-04-2005, 22:46)
tror det var gammelnalle som satt lite mossbelupen på en av de sista rolleyes.gif

Såg du det också? wub.gif biggrin.gif

Gammelnalle, eller en lejonhona - bara huvudet stack fram.

En sådan fin promenad Oldwolfie!!! Och så ljuvligt med fågelsången till!!! wub.gif wub.gif

Magiskt wub.gif wub.gif

Tack.
amaira
Ja, Erik är ju också för härlig!!! wub.gif wub.gif
yla
CITAT (Snöflinga @ 08-04-2005, 22:46)
Sååååå underbara bilder, tror det var gammelnalle som satt lite mossbelupen på en av de sista rolleyes.gif

GÅ IN PÅ DEN 21 OCKTOBER SÅ SER DU HUR JAG SÅG DEN STUBBEN EN ANNAN DAG

visst är det underbart att ha en sån skog så nära o ni kan tro jag e glad
tack för alla fina ord om "min skog"
Caprice
Jättefin promenad, och väldigt fina bilder, både motiv och kvalitet.. wub.gif

Caprice
violina
Man blir varm i hela kroppen. wub.gif Tack för fågelsången. Du fick verkligen fart på mig, måste slita mig från trädgården och ta en runda i skogen. Favoriten är när bokskogen i närheten (Wrams gunnarstorp) spricker ut på våren. Så rent och skirt. Eller kanske på hösten med alla dofter och vackra färger. unsure.gif Eller kanske..... Äsch det är fint alltid biggrin.gif
yla
CITAT (violina @ 09-04-2005, 11:20)
Man blir varm i hela kroppen. wub.gif Tack för fågelsången. Du fick verkligen fart på mig, måste slita mig från trädgården och ta en runda i skogen. Favoriten är när bokskogen i närheten (Wrams gunnarstorp) spricker ut på våren. Så rent och skirt. Eller kanske på hösten med alla dofter och vackra färger. unsure.gif Eller kanske..... Äsch det är fint alltid biggrin.gif

så sant violina de e fint allltid ju
rolleyes.gif
Sulawesii
Tack! Det var så länge sedan jag var i skogen senast, så det var välbehövligt!
*Eko*
CITAT (oldwolfie @ 08-04-2005, 17:27)

Oldwolfie!

VIlka underbara bilder och så fina berättelser och aforismer! Vilken dagbok!
Mvh Eko
yla
jag va ute idag igenom ni vill så kom bara
tack för responsen alla wub.gif
*Felix matte*
Som vanligt wub.gif men jag måste fråga om du har manipulerat sista bilden på sidan eller om naturen själv fixat det som ser ut som en jordglob.

makens bilder från skogspromenaderna innehåller ännu alldeles fööör mycket vitt tongue.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 09-04-2005, 20:55)
Som vanligt wub.gif men jag måste fråga om du har manipulerat sista bilden på sidan eller om naturen själv fixat det som ser ut som en jordglob.

makens bilder från skogspromenaderna innehåller ännu alldeles fööör mycket vitt tongue.gif

svarar att de va en sten som va som ett ägg o den ville jag förstärka så då tog jag ut äggstenen ur bilden o la denovanpå sej själv wub.gif
ja bilden e manipulerad bara för att den har så himla sköna gröna färger
men själva den ovala formen som liksom ligger överst e äkta rolleyes.gif
yla
jag brukar bara förstärka de jag ser där ute om de ens behövs smile.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 09-04-2005, 21:06)
Som vanligt wub.gif  men jag måste fråga om du har manipulerat sista bilden på sidan eller om naturen själv fixat det som ser ut som en jordglob.

svarar att de va en sten som va som ett ägg o den ville jag förstärka så då tog jag ut äggstenen ur bilden o la denovanpå sej själv wub.gif

Du har öga för allt det vackra naturen bjuder wub.gif

till sommaren kanske vi hittar sån mossa här i skogarna... hoppas iaf rolleyes.gif wub.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 09-04-2005, 21:09)
CITAT (oldwolfie @ 09-04-2005, 21:06)
Som vanligt wub.gif  men jag måste fråga om du har manipulerat sista bilden på sidan eller om naturen själv fixat det som ser ut som en jordglob.

Du har öga för allt det vackra naturen bjuder wub.gif

till sommaren kanske vi hittar sån mossa här i skogarna... hoppas iaf rolleyes.gif wub.gif

japp o då kan du göra nästan likadana bilder men från DIN mossa
jag väntar på att få se dom
Blomstertanten
Tack för de härliga skogspromenaderna Yla ! wub.gif rolleyes.gif
gammelnalle
så har man då ofrivilligt blitt fotomodell på gamla da´r......

sleep.gif wub.gif sleep.gif

känns inte helt fel....

men fel att DÅ klämma i med berömm........

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
*solis*
Vilken fullständigt underbar tur i skogen med fågelsång wub.gif Jag blev alldeles varm ända in i hjärtat wub.gif
Tack för att du delar med dig wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon