|
Så tjusigt...  har du skogen alldeles in på knuten? Ciczi
CITAT (ciczi @ 08-04-2005, 17:39) Så tjusigt...  har du skogen alldeles in på knuten? Ciczi japp de tar inte ens fem minuter att komma in i den helt suveränt faktiskt
Du de är precis sånt här jag också njuter av i naturen det gäller ta vara på varje dag som kommer nu
Anki på Öland
08-04-2005, 18:40
Vilken härlig promenad - saknar skogen runt knuten...... Anki
Trevligt att du delar med dig av skogsbilder. Vet inte om jag tycker skogen är så jättefin den här tiden på året... blött, lövlöst, blomningslöst och snölöst. Men det är bra du vågar dig in så jag får se hur det ser ut ändå.  På vintern, speciellt soliga dagar i mars, är det mycket ljusare och trevligare tycker jag med snön som täcker marken. Nää, då det blir lite varmare och sälgarna t.o.m. börjar närma sig blomning och annat börjat växa, t.ex. blåsippor, fast jag tror inte de finns här, är det mycket trevligare. Fast jag ska nog in i skogen så snart det blivit lite mindre blött så man faktiskt kan gå där.
*Felix matte*
08-04-2005, 21:40
Sååå skön promenad du bjuder min skog ligger knappt 1 minut bort (ca 30 meter) men så klart... vi har inte lika stora (höga) träd som ni i södern
Tack för den promenaden!  Du har verkligen öga för vad som finns där ute...
Snöflinga
08-04-2005, 21:46
Sååååå underbara bilder, tror det var gammelnalle som satt lite mossbelupen på en av de sista
CITAT (Snöflinga @ 08-04-2005, 22:46) tror det var gammelnalle som satt lite mossbelupen på en av de sista  Såg du det också? Gammelnalle, eller en lejonhona - bara huvudet stack fram. En sådan fin promenad Oldwolfie!!! Och så ljuvligt med fågelsången till!!! Magiskt Tack.
Ja, Erik är ju också för härlig!!!
CITAT (Snöflinga @ 08-04-2005, 22:46) Sååååå underbara bilder, tror det var gammelnalle som satt lite mossbelupen på en av de sista  GÅ IN PÅ DEN 21 OCKTOBER SÅ SER DU HUR JAG SÅG DEN STUBBEN EN ANNAN DAGvisst är det underbart att ha en sån skog så nära o ni kan tro jag e glad tack för alla fina ord om "min skog"
Caprice
09-04-2005, 10:03
Jättefin promenad, och väldigt fina bilder, både motiv och kvalitet.. Caprice
violina
09-04-2005, 10:20
Man blir varm i hela kroppen.  Tack för fågelsången. Du fick verkligen fart på mig, måste slita mig från trädgården och ta en runda i skogen. Favoriten är när bokskogen i närheten (Wrams gunnarstorp) spricker ut på våren. Så rent och skirt. Eller kanske på hösten med alla dofter och vackra färger.  Eller kanske..... Äsch det är fint alltid
CITAT (violina @ 09-04-2005, 11:20) Man blir varm i hela kroppen.  Tack för fågelsången. Du fick verkligen fart på mig, måste slita mig från trädgården och ta en runda i skogen. Favoriten är när bokskogen i närheten (Wrams gunnarstorp) spricker ut på våren. Så rent och skirt. Eller kanske på hösten med alla dofter och vackra färger.  Eller kanske..... Äsch det är fint alltid  så sant violina de e fint allltid ju
Sulawesii
09-04-2005, 16:36
Tack! Det var så länge sedan jag var i skogen senast, så det var välbehövligt!
CITAT (oldwolfie @ 08-04-2005, 17:27) Oldwolfie! VIlka underbara bilder och så fina berättelser och aforismer! Vilken dagbok! Mvh Eko
*Felix matte*
09-04-2005, 19:55
Som vanligt  men jag måste fråga om du har manipulerat sista bilden på sidan eller om naturen själv fixat det som ser ut som en jordglob. makens bilder från skogspromenaderna innehåller ännu alldeles fööör mycket vitt
CITAT (Felix matte @ 09-04-2005, 20:55) Som vanligt  men jag måste fråga om du har manipulerat sista bilden på sidan eller om naturen själv fixat det som ser ut som en jordglob. makens bilder från skogspromenaderna innehåller ännu alldeles fööör mycket vitt svarar att de va en sten som va som ett ägg o den ville jag förstärka så då tog jag ut äggstenen ur bilden o la denovanpå sej själv ja bilden e manipulerad bara för att den har så himla sköna gröna färger men själva den ovala formen som liksom ligger överst e äkta
jag brukar bara förstärka de jag ser där ute om de ens behövs
*Felix matte*
09-04-2005, 20:09
CITAT (oldwolfie @ 09-04-2005, 21:06) CITAT (Felix matte @ 09-04-2005, 20:55) Som vanligt  men jag måste fråga om du har manipulerat sista bilden på sidan eller om naturen själv fixat det som ser ut som en jordglob. makens bilder från skogspromenaderna innehåller ännu alldeles fööör mycket vitt svarar att de va en sten som va som ett ägg o den ville jag förstärka så då tog jag ut äggstenen ur bilden o la denovanpå sej själv ja bilden e manipulerad bara för att den har så himla sköna gröna färger men själva den ovala formen som liksom ligger överst e äkta  Du har öga för allt det vackra naturen bjuder till sommaren kanske vi hittar sån mossa här i skogarna... hoppas iaf
CITAT (Felix matte @ 09-04-2005, 21:09) CITAT (oldwolfie @ 09-04-2005, 21:06) CITAT (Felix matte @ 09-04-2005, 20:55) Som vanligt  men jag måste fråga om du har manipulerat sista bilden på sidan eller om naturen själv fixat det som ser ut som en jordglob. makens bilder från skogspromenaderna innehåller ännu alldeles fööör mycket vitt svarar att de va en sten som va som ett ägg o den ville jag förstärka så då tog jag ut äggstenen ur bilden o la denovanpå sej själv ja bilden e manipulerad bara för att den har så himla sköna gröna färger men själva den ovala formen som liksom ligger överst e äkta  Du har öga för allt det vackra naturen bjuder till sommaren kanske vi hittar sån mossa här i skogarna... hoppas iaf  japp o då kan du göra nästan likadana bilder men från DIN mossa jag väntar på att få se dom
Blomstertanten
09-04-2005, 23:51
Tack för de härliga skogspromenaderna Yla !
gammelnalle
10-04-2005, 11:12
*solis*
10-04-2005, 12:00
Vilken fullständigt underbar tur i skogen med fågelsång  Jag blev alldeles varm ända in i hjärtat Tack för att du delar med dig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|