Full version: Äntligen!
Eleanor
Jag har lycktas få tag på enklelrörsarmaturer som nu är redo att monteras. Det jag undrar är hur långt jag ska ha mellan dom???? Avståndet i en dubbelrörsarmatur måste väl egentligen vara för tätt? Skulle det kunna räcka med 25cm? Tänkte ägna fredagskvällen åt detta projekt. biggrin.gif
TeliaNet
utgå istället från att det ska vara ca 10 cm mellan växt och lysrör.

vad har du för beteckning på rören?
Eleanor
Jag har skaffat de rör som du rekommenderar, naturligtvis!
Blev ingen montering igår kväll..... Men alltså, jag har en skiva som är ca 120 x 200cm & har tänkt att montera rören på en regel som hänger i kedjor från taket. Ok, 10 cm över växterna men ska jag då ha ett rör över varje krukrad? Tänkte mig åtminstone 2 krukrader under varje lysrör.... Blir det för lite ljus det då?
TeliaNet
CITAT
Jag har skaffat de rör som du rekommenderar, naturligtvis!

ett utmärkt val.

har du möjlighet till 2 så är det bättre, men en rad klarar sig oftast med ett rör över sig.
nu vet jag inte om jag är med mer på ditt resonemang unsure.gif
har du riktiga lysrörsarmaturer eller har du tänkt att skruva rören på en regel?

utgår från att du har en armatur, försök sätta kedjor i den, då kan du ärndra medan det växer.

lycka till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon