Full version: benjamin fikus
izabelleask
Hej!
Jag har fyra benjamin fikusar som jag har i mina fnster (vstenfnster).
Jag undrar hur jag ska beskra dom? Jag har klippt vck dom grenarna som sg dliga ut men jag undrar, ska man klippa vck dom sm grenarna eller hur fr jag den fluffigare? Undrar ox hur jag fr dom strre. Vill kunna ha dom p golvet sen i framtiden, finns det ngot stt s att dom vxer snabbare till sig (t ex plantera om dom i strre krukor)?

Mina fikusar r mellan 50-60 cm lnga nu, men vill klart att dom ska vxa till sig p bde lngden och bredden.

r det ngon som har haft en sn liten fikusar och sen att den har vuxit till sig redigt s att man kan ha den p golvet sen??
Fenja
Jag har svarat dig p ett annat stlle dr du stllde exakt samma frga. Snlla stll bara frgorna p ett stlle annars kommer det att bli omjligt att ska p forumet om man vill ha info om en viss vxt. Hr i landet r benjaminficus en krukvxt...
Mvh
Fenja
zaaritha
Klipp ner dem!
tepa
Hej

Jag undrar ocks om beskrning av Benjaminficus, fr att den ska m bra. Min fick jag fr ett r sen av en arbetskamrat, som hade trttnat p den. Den behver knappast bli strre, men mr den bttre av att beskras ? Hur ska jag isfall beskra och kan man stta avklippet i vatten, s att det blir rtter ?

Hlsn Tepa
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon