Full version: Dahlia
martinagson
Har under dagen planterat dahliaknölar i krukor inför sommaren. Det ska bli otroligt spännande och se om det blir någonting. Planterade tre sorter av dekorativ dahlian, Snowstorm (en ljus ljus rosa nästan vit), Edingburgh (en ceriserosa) och en Arabian Night (en blodröd).
Köpte knölarna på Örebros trädgårdmässa, så få se om de var av god kvalite.

Väntar med spänning och entusiasm

Martina.
Maria i Helsingborg
Jag har varit skeptiskt till detta knölande med att förkultivera, passa, sätta ut, passa, plocka in och göra i ordning för vinterförvaring........

Började med en dahlia förra året. Nu har jag köpt 3 till. Akta dig vad det plötsligt inte är så avskräckande mer när man ser vilka fina resultat det blir! wub.gif rolleyes.gif
zaaritha
Dahlior; ja det är väldigt vackra växter!
Så, kör hårt!
Maggan H
Jag förplanterade mina i påskhelgen, fick dela de flesta för jisses vad de växte under sommaren! De står nu i växthuset för att tända, men ännu har inget hänt, syns inte den minsta lilla grönt nånstans. Vid delningen var knölarna saftiga och grönaktiga, så nog måste det väl vara liv i dom? Eller? Är rädd för att vattna dom, måste de inte visa att de vill växa innan de får för mycket vatten?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon