Ninna
...pissmyrorna som jag kallar dom.
Jag har blivit attackerad av dessa kryp nu i två sommrar och vill INTE vara med om det denna sommaren oxå sad.gif

Dom finns överallt i gräs/mossmattan, rabatterna, under plattorna, längs slipersna, i gruset och överallt där man sätter en barfota fot mad.gif
Det är verkligen ena ilskna rackare som biter en ovanpå tårna och det svider som attan och klias som attan.

OCH det jag nu vill ha hjälp/råd med är: HUR blir jag av med dessa små rackare?????
Eftersom vi har en liten kille nu på två år som vill vara ute på tomten, vill vi gärna få bort dessa kryp så han inte blir avskräckt av att gå barfota ute, eller bli biten upp på bara benen... unsure.gif .

Hoppas på hjälp/råd.

Tack på förhand

Ninna rolleyes.gif
zaaritha
Tja--vill du betala--så ; strö ut vitpeppar!
kristerh
Försök att hitta boet, och gräv bort det wink.gif annars finns det ju myrgift i form av nåt sirapsliknande som de äter, eller de där myrkassetterna som de oxså äter, fast jag vet inte om pissmyror äter sånt wink.gif De bor på torra ställen, om man har mycket pissmyror så bor de garanterat under nån stor
sten eller dyl.
krister
Ninna
unsure.gif

Tack för svaren!!!
Vitpeppar kan ju vara något, visste inte att man kan använda det på myror...( på soffan där katten inte ska vässa klorna har jag hört att man ska ha vitpeppar wink.gif ) kan ju försöka för jag har redan sett dom små rackarna under en sten som vi försökte flytta.

Och försöka att hitta boet???!!!... det får vi hoppas att det var under den sten vi försökte att flytta på då... Annars är det bara att gå barfota... wink.gif

Men jag undrar hur många bon pissmyrorna kan ha på en tomt unsure.gif

Men jag ska åka förbi någon blomsterträdgård och se vad dom har för medel mot myrorna.

Tack tack

// Ninna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon