Full version: diskbänksblandare
ninnisky
Vi renoverade vårt gamla kök i höstas och föll för en designad diskbänkblandare från Damixa. Redan från början var vi tveksamma om den skulle funka så jättebra -- men den var ju snygg och relativt prisvärd -
våra farhågor besannades, så nu ska vi byta. Damixan är "tungstyrd" och dessutom läcker den lite (vi har garanti).
Har ni några bra tips, ni som har bytt nyligen??

funderar på en Gustavsberg Garbo - men den kostar en del huh.gif huh.gif
ninnisky
CITAT (ninnisky @ 09-04-2005, 14:56)
funderar på en Gustavsberg Garbo - men den kostar en del huh.gif  :huh:

Fel, fel, fel -Gustavsberg var det inte utan FM Mattsson Garbo
MoniqueÖ
Vi har en Moratemp som vi är väldigt nöjda med! Den heter Moratemp ess high lux se mer på bif bild ; Moratemp köksblandare vi tog den med diskmaskinskran på oxå. Och vi är väldigt nöjda. Men den kankse inte är den mest designade. Med praktisk!

/Q
Betty
Vi har också en Moratemp, en ESS High Lux. Vi är jättenöjda med den.
smile.gif Moraarmatur.se Vi har bytt till Moratemp-blandare i badrum, toa och tvättstugan med. smile.gif
*Felix matte*
Viktigast är väl att ha kranen högt upp eller kanske heter det lång kran (pip)... sååå många ggr man svär ve och förb... när man inte kan skölja stor gryta för kranpipen tar emot.
MoniqueÖ visade bra exemplar wub.gif
zaaritha
Diskbänksblandare????
MoniqueÖ
Jamen det är väl självklart att det är en sån dära blandare man har på diskbänken! Alltså en kran/utkastare som man kan använda till disken...

Just en sån man inte behöver svära ve och förb-else över för att den e för låg och man inte får in större grytor under...

/Q
zaaritha
Sorry--jag är för efterbliven för att ens ha en suck om dylikt!!
Anki på Öland
Köpte min på IKEA för ett par hundralappar - funkar alldeles utmärkt.
Anki
MoniqueÖ
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 22:28)
Sorry--jag är för efterbliven för att ens ha en suck om dylikt!!

Tror jag inte på! Men det är sent på lördag kväll och...

Så allt e ursäktat, Zaaritha!

/Q
zaaritha
Nja!! Men , diskblandare???
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 23:01)
Nja!! Men , diskblandare???

Diskblandare laugh.gif
zaaritha
Sorry!! sad.gif
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 23:04)
Sorry!! sad.gif

vaddå sorry?
zaaritha
Ja att jag ej hänger med!! wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Felix matte @ 09-04-2005, 23:05)
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 23:04)
Sorry!! sad.gif

vaddå sorry?

men om du klickar på länken jag gav.. då ser du diskbänksblandare...alltså en helt vanlig "kökskran"... en sån som alla har för att kunna spola vatten i diskhon..fast de kan skilja sig i utförande... kranarna.
zaaritha
Jaha--då förstår jag!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon