Full version: Hockey
Ejje
Färjestad eller Frölunda ?
wub.gif wub.gif Färjestad - Vargarna från Värmland wub.gif wub.gif

Karlstads stolthet*

Vilket lag annars?
TeliaNet
frölund, inte för att jag håller på dem utan för att de visat sig vara bäst.
Betty
Håller med Claes, Frölunda verkar vara det bättre laget av de två. jag tror de vinner guldet i år. Själv är jag Lule hockey-fan. biggrin.gif
zaaritha
Bryr jag ej mej ett dugg om!!!!
*Felix matte*
Har ingen aning om vad dessa lag tidigare presterat eller var de kommer ifrån men för mig så "smakade" namnet Färjestad sååå bra så jag har hållit på dem de ggr jag hört dem nämnas.

Nu ser jag på fyran att Frölunda leder med 4-0 ohmy.gif tongue.gif

Frölunda är ju om man tänker efter.. tilltalande namn för en Odlait tongue.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 09-04-2005, 20:55)
Håller med Claes, Frölunda verkar vara det bättre laget av de två. jag tror de vinner guldet i år. Själv är jag Lule hockey-fan. biggrin.gif

och jag som ständigt håller tummarna för att Lule- hockey ska förlora laugh.gif fråga mig inte varför... det har bara blivit så. tongue.gif
zaaritha
SÅÅÅÅ oviktigt--i livet!!!
pejori
frölunda så klart laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*säger göteborgaren stolt* smile.gif smile.gif wub.gif
zaaritha
ÄR ni verkligen så intresserade av sport??
Gossen Ruda
Frö- kommer antingen av fornsvenskt frö-(fruktbar) eller från gudinnan Fröja. -lunda av -landa, landsträckning vid havet. Vad gäller Ö Frölunda är det troligaste en helig lund tillägnad gudinnan.

Ishockey? Tja, en av mina forntida klasskamraters mamma kallade dom en samling marsgubbar som jagar en gummiklump. Inte långt från verkligheten. Det finns viktigare saker i livet.
pejori
det behöver man inte vara...alla har vi våra intressen, så det finns väl ingen anledning att förringa någon annans intressen, bara för att man själv inte gillar det...eller har jag fel? wub.gif wub.gif
zaaritha
Gossen Ruda: håller med !
Gossen Ruda
Givetvis har pejori rätt i att var och en skall få odla sitt intresse. Om nån vill heja på ett hockeylag eller på något annat så varsågod, bara jag slipper. Tycker bara det är tråkigt med svansen som inte kan sköta sig. Frågan är dock vad som driver pöbeln i denna svans, idrottsintresse eller bråkintresse?

På tal om intresse, jag kunde i många år inte förstå hur det kunde finnas ett hockeylag på Öland???? Nu vet jag att det finns flera platser som kallas för Färjestaden. laugh.gif
zaaritha
rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif
pejori
jodu åke..det begriper inte jag heller...men jag är inte särskillt intresserad av idrott.
men det är nog möjligheten att få leva ut sina aggressioner mot allt och alla som driver dom dit smile.gif smile.gif
tror jag alltså wub.gif
zaaritha
Ja--hockey o fotboll är ju manlighetssymboler!!
Exotic
Jag säger bara som såhärrrrrr Frölunda så klart rolleyes.gif wub.gif smile.gif laugh.gif biggrin.gif Som oxå är en Glad Göteborgare rolleyes.gif

Sen kan man väll tycka om flera saker i livet......

bra-att-ha-många-tycka-om-saker

rolleyes.gif smile.gif wub.gif laugh.gif tongue.gif wub.gif rolleyes.gif
zaaritha
Jaha-ja!
MoniqueÖ
Vad hände med GAIS?

Eller spelar dom bara fossball? Sååå intresserad e ja...
/Q
pejori
det var fotboll det ja laugh.gif laugh.gif
zaaritha
huh.gif sad.gif unsure.gif
MoniqueÖ
Aj då... sååå ishockey intresserad e jag...Män i trikåer som kramas är kuligare.
Brottning alltså eller flygsport! Såna som kommer uppifrån och gör det i en flygmaskin, eller under en fallskärm eller luftballong. Såånt är kul!

/Q
PS märker ni att jag är på hugget ikväll? De e oxå kul...
zaaritha
Bra---att du är på hugget!! rolleyes.gif
Kathy
Hockey? unsure.gif
pejori
thai kwoando (med reservation för stavningen) gillar jag smile.gif smile.gif
såg det på OS och fastnade stenhårt ohmy.gif
zaaritha
Hockey o fotboll=trist!!
*Felix matte*
CITAT (MoniqueÖ @ 09-04-2005, 23:05)
Aj då... sååå ishockey intresserad e jag...Män i trikåer som kramas är kuligare.
Brottning alltså eller flygsport! Såna som kommer uppifrån och gör det i en flygmaskin, eller under en fallskärm eller luftballong. Såånt är kul!

/Q

eller såna som är helt vanliga och bär jeans och tröja.. kan ju också kramas och vara kuliga tongue.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif fastän de inte landar med vare sig plan, skärmar eller ballongkorgar. tongue.gif tongue.gif tongue.gif wub.gif
zaaritha
smile.gif smile.gif smile.gif
MoniqueÖ
CITAT (Felix matte @ 09-04-2005, 23:10)
CITAT (MoniqueÖ @ 09-04-2005, 23:05)

/Q

eller såna som är helt vanliga och bär jeans och tröja.. kan ju också kramas och vara kuliga tongue.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif fastän de inte landar med vare sig plan, skärmar eller ballongkorgar. tongue.gif tongue.gif tongue.gif wub.gif

Såååå sant så!

/Q
zaaritha
Tummen upp!!
ninnisky
hockey och fotboll - vad är det?? Troligen inget som jag gillar rolleyes.gif rolleyes.gif
zaaritha
Bra svar!
Berith
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 22:07)
SÅÅÅÅ oviktigt--i livet!!!

laugh.gif laugh.gif Och det ska komma från en som gillar sånt här?!

Färjestad! är alltid bäst. wub.gif Även om det verkar som om dom bara blir tvåa i år.

Ha! Frölunda blir ju i så fall näst sist i finalen! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon