Full version: VARNING!
AvalonC

Så då var årets första fästing bortplockad från katten...
Som tur var hade den inte satt sig än utan hängde bara med på pälsen...

Men det blir ett oljebad för alla tre katterna imorron!!!

Våran lilla fripassagerare som vägrar springa hem till sin husse och matte har varit inne och markerat hela vårat hus under natten som vi tillbringade hos min mamma...
Så efter 4 timmars vädrande och konstant städande, finns fortfarande lukten kvar... SUCKAR!!!

Har kört ut Romeo(katten) 2 gånger idag...

Mörkret höll på lägga sig och kudden kändes väldigt lockande, så jag gick upp och skulle precis lägga mig när jag såg lite smuts. Jag tände lampan och såg en stor stor stor (nästan 2 cm) spindel...
Honom ville jag inte kela med, så efter lite tjuv och polisjakt så fick han gå ut i gräset igen...

pejori
tvätta med ättika så försvinner pisslukten laugh.gif
ariana
På vår hund kröp det fästingar idag var första vi såg också
nu börjar det jobbiga mad.gif
pejori
har hittat en på unghunden, så nu är mina "expotade" smile.gif smile.gif
inga mera fästingar här inte wub.gif
zaaritha
Har tagit bort fästingar på två av de nio katterna!
Fenja
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 23:06)
Har tagit bort fästingar på två av de nio katterna!

Jag med!
Mvh
Fenja
Boxer
För en halvtimme sedan tog jag bort en på mig själv.
Berith
Huvvaligen! huh.gif ohmy.gif
Vill inte att det ska finnas några fästingar alls, inte på djuren, inte i naturen och framför allt - inte på mej!!
farbror B
Instämmer!

Låg en gång på Infektionsavdelningen i 72 timmar, efter att ha fått en retning på hjärnhinnan av ett fästingbett.....

Balansen var utslagen och det snurrade fast jag låg alldeles stilla....
dessutom hade jag mycket ont i huvudet och i magen, dit "kanalen" från huvudet mynnar ut..

Var himla försiktiga med fästingar alltså!

Min fästing var från Vässarö, Upplands skärgård..
Helen B
CITAT (AvalonC @ 09-04-2005, 22:52)

Men det blir ett oljebad för alla tre katterna imorron!!!

Vad är det för oljebad? Vi har bara haft innekatt förut. Hade alltså inget fästingproblem. Nu har vi Kajsa som är ute och jag bävar för fästingar (har förträngt de under vintern smile.gif )
Fäster inte fästingarna efter ett oljebad, eller vad händer?
AnnammA
Jodå, 5-6 st plockade på ena katten, och wacko.gif hemska tanke, häromdagen var det något som kröp längs med benet på mig(jag var barbent) och när jag fick tag i det, var det en fästing på väg till jaktmarker...Snabb reaktion givetvis, och den hann inte bita sig fast...

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon