Full version: Hjärta på tråd
Gulros
Hej!
Undra hur jag tar skott på min hjärta på tråd.
Vill ha tips på hur jag bäst ska förvara den så att bladen inte torkar och vissnar, nån som har några skötselråd?
Tack! smile.gif
Fenja
Om det har börjat bli knölar på den, kapar du den ovanför en sådan och sätter i jord. Annars är de lätta att rota (utan knöl) i vatten också.
Mvh
Fenja
bonzor
jag sätter både knölar och rankor i jord. Dom rotar sig jättesnabbt.
carol
Jag har precis flyttat min hjärta på tråd från ett mörkt ställe till ett ännu mörkare. Kändes inte så smart, så jag satte upp en liten spotlight en knapp meter från blomman och har satt den på timer så att den är tänd några timmar varje kväll (vill att den ska vara tänd när jag är hemma). Den blommar inte (än) men den ser oerhört frisk ut nu och växer så att det knakar. smile.gif wub.gif

För att vara säker på att jag vattnar den tillräckligt brukar jag ta ur den ur ytterkrukan och vattna den på fat. Jag låter den dra upp vatten tills den inte vill ha mer, då ställer jag tillbaka den i krukan igen. Vill man att den ska blomma ska den stå soligt, men annars är det även ok att ha den ganska mörkt som sagt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon