råse-marie
YES!!!!! wub.gif

Jag har fått tag på röd ölandssten ca 60 plattor för 300 :-

Hoppas bara att dom kommer på plats snart ......

Några speciella tips unsure.gif som ni har att komma med innan vi ska lägga dom ?

Skulle dessutom bli glad för tips om hur jag ska lägga dom och vad jag ska ha mellan plattorna bara sand , gräs , annat ????

Just nu ligger det släta betongplattor och gången är 10 meter lång och 1 meter bred på ett ungefär.....

Nu ska jag skutta iväg ..( av glädje ...kan inte gå ...hihi .. laugh.gif laugh.gif )
Ralf
Stenen läggs i stenmjöl eller sättsand. tror jag själv skulle föredra stenmjöl. Mellan stenarna... flis tex elller stenmjöl där oxå.
300 kr var mkt billigt, men hur får du stenarna hem?
råse-marie
Tänkte se om det finns någon shysst granne med kärra ( blir ju lite mycket att slänga in i bilen ..... smile.gif )

Får väl baka en kaka o ch gå och fråga en "gubbe " på gården biggrin.gif
Ralf
tänk bara på vad plattorna väger....smile.gif
Enkelt tips
tag med en badrumsvåg när ni ska lasta plattorna. Ställe dig på vågen o väg dig. Lyft upp en platta i famnen o väg dig en gång till. Räkna lite så har du plattans vikt. Rasande lätt att få övervikt på sådana lass.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon