Full version: Heliotrop
mamamaggan
Var idag vid sommarstugan och kollade igenom mina övervintrade blommor. De har stått i 5 - 10 grader under vintern. Ställde in heliotrop i höstas och nu fick jag se att det kom nya gröna skott! Någon som gjort likadant? Kommer den att växa till sig och blomma ? unsure.gif

Måste också berätta att jag har en korg med doftreseda och lejongap som inte hann att blomma i somras. De har varit gröna och fina hela vintern. Nu har de börjat växa väldigt. Ska jag bara toppa eller klippa ner rejält? Ska försöka sätta sticklingar. Någon annan som provat? smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag övervintrade heliotrop oft, bl. an. en uppstammad, och behandlade den likadant som mina pelargoner.

Fram i ljuset och så mera vattning igen. Blir dom nya skott för rangliga så kan du ju toppa dessa så att det är en kompakt planta.

Elisabeth
mamamaggan
Tack Elisabeth! smile.gif

Så då ska det gå att övervintra heliotrop. Ska bli spännande att se hur den blir. Vad tror du om min reseda och lejongap? Toppa eller skära ner rejält? unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon