Full version: kvackisar i dammen...
Sollan
Oh, jag har haft besök av ett andpar som skvalpat runt i min lilla damm idag. Så läckert! Det enda jag oroar mig för är guldfiskarna...
Sess
Du ska nog vara glad att det kommit ett andpar till din damm!! Dom kan nog kanske peta lite på växterna men fiskarna behöver du nog inte oroa dej för! den erfarenheten har jag iallafall! smile.gif
ifibi
Har för mig att änder bara äter grönt...
roos
Änder är trevligt sällskap! Vi har ett par som kommer år efter år vid den här tiden och stannar hela sommaren, ibland har det blivit småänder med. De kommer varje morgon när de ser att vi stigit upp och står utanför fönstret och väntar på bröd. Tar vi för lång tid på oss har det hänt att de kommit fram och pickat på fönstret! Något att tänka på innan ni börja ger dem mat...det är trevligt men de lämnar ju efter sig ett och annat....plus att de kommer inte bara EN gång utan ibland känns det som om man alltid har ett par ögon som tittar på en i köksfönstret (plus de fem fasanerna som också är väldigt hungriga...) Men sällskapet är roligt!
Sollan
Kvackisarna var på tillfälligt besök, de bor i grannens damm tydligen. Har nu också satt upp nät över dammen för att undvika fjolårets massaker på mina guldfiskar. Måsarna svävar över här och dem vill jag inte ha på besök.
gammelnalle
Här kan du läsa lite om "andarnas " matvanor.

sámt lite här. (scrolla ner lite...)

Tror du har tur som har så celebert besök....

Lycka till
Anna i Mjölby
Är det vanliga gräsänder är de bara till glädje. Vi har ett par som häckar hos oss, men så fort ungarna är kläckta tar sig familjen vidare i den naturliga bäcken. Trist tycker jag som gärna skulle ha en halvtam andfamilj. Men med tanke på våra katter är det säkert klokt av dem att flytta! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon