|
Carina Josefsson
10-04-2005, 21:18
Datahaveri-Kaos-Panik! Det är vad jag har gått igenom senaste 2 veckorna, inte kul alls... Allt borta. Kort, brev, musik, nedladdade filer, kuliga grejer, recept, alla inställningar och favoritsidor. Och alla desa koder och användarnamn! Från och med nu så ska det sparas o sparas o sparas igen. Men nu är det fixat iallafall Har missat en massa här, men vet ni vad? [COLOR=green]Det är våååår!! Snödroppar, krokus, knoppar på syrenkvistarna! Härligt!
Maria i Helsingborg
10-04-2005, 21:24
Usch, du också Man blir olycklig och förbannad OCH förvånad över hur knutet mycket är till denna dumma och oberäkneliga låda...... Välkommen tillbaka!
CITAT (Carina Josefsson @ 10-04-2005, 22:18) Datahaveri-Kaos-Panik! Det är vad jag har gått igenom senaste 2 veckorna, inte kul alls... Allt borta. Kort, brev, musik, nedladdade filer, kuliga grejer, recept, alla inställningar och favoritsidor. Och alla desa koder och användarnamn! Från och med nu så ska det sparas o sparas o sparas igen. Var det hårddisken som gav upp? Eller...?
Caprice
11-04-2005, 11:40
Usch, inte kul när datorn kraschar.. Hoppas inte det var ett virus du råkade ut för..? Caprice
Carina Josefsson
11-04-2005, 12:17
Det var dottern i huset som hade köpt en webb-kamera. Hon skulle lägga in den på egen hand, och så slängde hon en fil i system...nåt. Ni vet klicka utan att läsa, det ska gå fort! Nu har jag lagt in barnsäkerhet, så händer det nåt så blir det iallafall mitt fel.
Min hårddisc var lite halvkrassligt sedan åsknedslag.Nu har jag köpt en ny,innan det händer något allvarligt.
CITAT (Carina Josefsson @ 11-04-2005, 13:17) Nu har jag lagt in barnsäkerhet, så händer det nåt så blir det iallafall mitt fel. Hur ordnar du till sån där "barnsäkerhet"?
Carina Josefsson
14-04-2005, 10:47
Vi loggar in med olika användare. Du vet, varsin sida med en egen profil, så att inte andra kan ändra på ditt skrivbordsunderlägg, ikoner o mappar. Sen la jag in mej som administratör, och barnen som tonåringar. Man kan välja det i profilerna. Så nu kan de varken installera eller slänga några program längre, utan jag måste vara med. Gissa om det blev ett ramaskri här hemma.... Tror du jag är 2 år eller!? skrek tonåringen (det var hon som sabbade datan förresten, hon om någon borde ligga lågt ett tag!!) Förstod du hur man skapade barnsäkerhet? Annars kan jag beskriva det lite bättre.
Det allra bästa vore om alla kunde ha en egen dator....
Christoffer
06-05-2005, 12:28
Kunde du inte kört systemåterställning? Hoppet finns kanske kvar?
Carina Josefsson
06-05-2005, 12:35
Nja, nu är det väl försent. Men det ska inte hända igen! peppar peppar
Lassila
06-05-2005, 12:43
CITAT (Carina Josefsson @ 10-04-2005, 22:18) Allt borta. Kort, brev, musik, nedladdade filer, kuliga grejer, recept, alla inställningar och favoritsidor. Och alla desa koder och användarnamn! Ja du! jag vet precis hur det känns, råkade ut för samma sak i höstas. fast det var ett fabrikationsfel på min HD så det var bara att hänga in en ny, dem gamla duger bara till pappersvikt. jag tappade ca 250gb med data, bilder dokument etc Men det är väl så man lär sig?? numera är det backup som gäller.
lillalind
06-05-2005, 13:23
Man blir helt tokig när datorn helt plötsligt bestämmer sig för att lägga av!!!  Min e lite krasslig nu, så jag borde göra nåt åt det innan den kraschar helt.... Nä, bilar och datorer ska bara funka tycker jag, de är ju hjälpmedel för sjutton!!!
Sulawesii
06-05-2005, 15:36
Min son och jag delade dator tills för drygt ett år sedan. Och oj vad jag förlorade mycket info (innan jag lärde mig läxan att spara det viktigaste) pga datavirus. Vet inte hur många gånger jag har fått ominstallera på den datorn. Sist sonen råkade ut för ett virus fick jag sätta in en ny hårddisk, för den gamla gick sönder helt och hållet.
Inga från Närke
06-05-2005, 16:58
CITAT (Lassila @ 06-05-2005, 13:43) Men det är väl så man lär sig?? numera är det backup som gäller.  Passa er bara så det inte blir så här: http://www.odla.nu/album/data/inga/2395_p26628.jpg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|