Full version: Persilja
dragonbeauty
Har precis satt persiljefrön, tar ju en månad innan dom gror har jag sett... Men man vill ju ändå prova, trevligt att ha sina egna kryddor!
Tacksam för odlingstips!!
Åsa, mälardalen zon 2
Det brukar inte vara några problem själv direktsår jag utomhus (ofta i början av maj) jag brukar blötlägga fröerna innan. Det brukar inte vara några problem med grobarheten för mig. Persilja är tvåårig och den överlever vintern hos mig. Jag brukar riva bort den innan den går i blom.
Fenja
Jag sår massor av den slätbladiga persiljan varje år, den blir bara ettårig här i zon 4. Oftast har de kommit upp efter en vecka så det är inte säkert att det tar upp till fyra veckor för den att gro.
Mvh
Fenja
Betty
Jag brukar så innomhus i krukor för utplantering i stället för direktsådd. Hos mig blir persiljan bara ettårig. Brukar inte blötlägga fröna, den kommer upp snabbt, jag odlar den i pallkrage.
Yin o Yang
Jag sådde persilja i växthuset förra året och planterade ut den när den vuxit till sig. Har nog aldrig haft så fin persilja wub.gif . Men visst tar det ibalnd tid innan den gror. Sådde i helgen och täckte med fiberduk - bara att vänta tongue.gif
Josefine
Oj, en månad? Jag sådde mig i kruka för en (aknske två) vecka sedan ungefär och den har redan kommit upp.
Hoppas den blir bra i alla fall, persilja är nog den godaste växten jag vet för tillfället. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon