Full version: Julros i kruka
Airamya
En god vän till mig undrar om det går att odla julros i kruka utomhus, året runt? Eller fryser rötterna då?

Tips? Kan det funka? I så fall ----> knep?
Fenja
Min granne har julros i kruka hon förvarar dem svalt men frostfritt för att krukorna inte ska spricka. Och för att växterna inte ska frysa bort förstås...
Mvh
Fenja
Ingrid på Västkusten
Det beror på sort - är det dne helvita så är det bara å plantera den i backen ( lite beroende på zon då). Mkt av de nyare kontinentala H orientalishybriderna är väldans känsliga och bör täckas eller skyddas, där kan jag tänka mig att krukodling är ett rba alternativ (frostfritt till några minus då)

Hälsar Ingrid
Airamya
Ja, hennes problem är ju att hon inte har någon trädgård, bara en balkong (på nedre botten). Och hon är väldans förtjust i julrosor...
Men det kan nog bli knepigt antar jag. Jaja, jag får väl knö ner en i backen här hos mig så får hon komma hit o njuta... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon