Full version: Hönsgödsel........
lisselbo
Satte vitlök i höstas som nu har kommit upp ca 4 cm. Gjorde en liten fin anteckning som lyder så här:

"När det gröna börjar visa sig, på med hönsgödsel".

Men frågan är hur, ska jag strö ut det blandat med lite jord eller ska jag göra gödselvatten av det?
Så där är det när man tror att man ska komma ihåg det lilla man antecknar.
Ingrid på Västkusten
Jag stoppar dit det somd et är och myllar ner det i jorden. Som det är = pelleterad torkad köpehönsdynga.

Hälsar Ingrid
lisselbo
Tack för svaret Ingrid. Jag blandade ut det med lite jord och strödde ut det. Det svåra är att veta hur mycket man ska strö ut så att det inte blir för mycket.
mvh Marie
Ingrid på Västkusten
För mkt är nog lite svårt at göra faktiskt. Med tanke på allt regnande som sker på vårkanten etc etc så stoppa å mylla på Du - skulle tro att med en regnig vår så behöver man kanske t o m ge nån extra gång!!!!!

Här hemma börjar fjolårets skörd så lätt börja spira inomhus, har en tio lökar kvar så 'tajmingen' har varit bra!

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon