Full version: Alla snödroppar?
Trädgårdsmannen
Hej,

Nu har vi ju haft fint vårväder flera dagar på Västkusten och all snön är ju puts väck - krokusen och tulpanerna sticker i rabatterna, men var tusan kan ha hänt med alla snödropparna - borde inte dom synts till vid det här laget, eller?
Ina
Jooooo... Jag har sett blommande snödroppar i den stora metropolen Dannike redan... zon 4, ungefär....

Finns snödropparna i samma rabatt som krokus och tulpaner borde dom ju ha dykt upp... huh.gif
Trädgårdsmannen
Igår hittade jag små tecken till liv bland de snödropparna som växer fritt i gräsmattan biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Tyvärr verkar min "ring" runt flaggstången vara puts väck - eller så är dom senare av någon anledning... ohmy.gif
Sylvia
Jodå, här blommar dom i allafall...
Hannele
Köpe du en påse lökar i affären i höstas, så är inte grobarheten 100%... sad.gif
Bäst, om du får en tuva snödroppar av en vän nu på våren.
Åsa, mälardalen zon 2
Även här hos mig är snödropparna sega de har precis börjat titta upp ur jorden. Det finns dock några tulpaner som har kommit upp en bra bit och det finns några krokusar som slår ut vilken dag som helst så det borde ju ha börjat bli varmt i marken. Konstigt nog så har grannen blommande snödroppar i en liten tuva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon