|
 På dagarna var det varmt och skönt i montern...  Vi hade en något enklare version av ishotelllet i jukkasjärvi... Det var is på insidan av bilen...  Och på taket så kunde man nästan ha snöbollskrig...  Inuti vårt hotell rum så var det zigenarliv för hela slanten...  Temperaturen låg på topp och det var friskt och skönt på parkeringen...  Vi var noga med att hålla oss inom kostcirkelns ramar så att vi skulle orka med alla jobbiga frågor om växterna, några dagar till så hade de nog fått bära oss ut på bår..  Vi fick bryta oss in för att duscha på morgonarna, ingen öppnade i tid... Efter ett tag så blev det nästan till att bada i handfatet på toaletterna, de KUNDE inte sköta sina tider där uppe vad det gäller duschrummen...
netaave
11-04-2005, 21:14
Nästa år tar du med dig några värmeljuskoppar med sugpropp, finns bl.a. på Mique, sätt dom på rutornas insida (med tända ljus i förstås) då kan du snabbt få en dräglig temperatur och torrt i bilen. (Gammalt campingknep)
 Mysigt värre!
Caprice
12-04-2005, 00:23
Ojojoj...
Hoppas att affärerna gick bra iaf..?
Kul att ses..!
Caprice
Till den näringsriktiga måltiden åts säkert en härlig, nyttig pizza-sallad. Dryck? Coca-cola...? Lägg därtill det eviga sorlet och alla människorna inne på mässan och stressen att hinna prata med alla intresserade. Snacka om lyxliv!! Det är ändå tur för oss besökare att det finns de som orkar även av de "små" företagen. Det skulle bli så torftigt på mässorna annars.
kerstin z5-6
12-04-2005, 07:52
Men gode moses varför bodde du i BILEN !!!!???????? Sökte montern men hann inte dit .. heller .. skulle behövt tre dagar ... Om du kommer uppåt så finns det övernattningsmöjligheter på annat sätt - Kommer du att besöka Umeå mässan ??
CITAT (kerstin z5-6 @ 12-04-2005, 08:52) Men gode moses varför bodde du i BILEN !!!!???????? Sökte montern men hann inte dit .. heller .. skulle behövt tre dagar ... Om du kommer uppåt så finns det övernattningsmöjligheter på annat sätt - Kommer du att besöka Umeå mässan ?? Umeå är lite väl långt, jag tror inte jag orkar köra ända dit, men någon gång kanske det blir av..  . Varför bil? Ja, hotellet skulle bli ca: 3400:- och det kunde jag inte betala... Å andra sidan så tycker jag att om jag sover och blundar så ser jag ju ändå inget, så varför 3400:- för nåt som ändå inte syns...?  Någon måste ju vakta parkeringen...
CITAT (Ewa L @ 12-04-2005, 07:35) Till den näringsriktiga måltiden åts säkert en härlig, nyttig pizza-sallad. Dryck? Coca-cola...? Lägg därtill det eviga sorlet och alla människorna inne på mässan och stressen att hinna prata med alla intresserade. Snacka om lyxliv!! Det är ändå tur för oss besökare att det finns de som orkar även av de "små" företagen. Det skulle bli så torftigt på mässorna annars.  :wub: :wub: Japp Coca cola blev det till pizzan, vitamindryck för hela slanten.. Det blir "Bop til you drop..." Jag sliter nog mest av alla men en fördel har jag, jag plockade ner montern sist av alla men åkte först av alla... Vi gick 2 gånger sen var allt packat och vi kunde åka hem..
CITAT (Caprice @ 12-04-2005, 01:23) Ojojoj...
Hoppas att affärerna gick bra iaf..?
Kul att ses..!
Caprice Kul att se dig med..
CITAT (Virgo @ 11-04-2005, 23:24)  Mysigt värre! Säg bara till om du vill hyra ett rum.. Han som följde med mig snarkade så att jag höll på att bli galen, natt nr 2 skulle han få sova i släpvagnen (1 mm tjock aluminiumplåt). Men som tur var (för honom) så hittade jag ett par torkade gamla öronproppar i min bil) efter att ha masserat dem mjuka så gick det bättre. Med dessa plus lite tröjor och 2 händer pressade mot skallen så sov jag hyfsat. Problemet var sen att få honom att vakna av min mobil+armbandsurs alarmsignaler. Jag var ju i stort sett döv nu.  Vi fick båda ringa och be andra ringa upp oss på morgonen tills vi svarade.. Den killen är INTE van att hoppa upp ur sängen/bilen.. Som tur är vaknar min kropp alltid i tid om jag är nervös inför ett klockslag...
adrian och co! ni kan få vårat gästrum nästa år, helt gratis, och ni kommer att känna er som hemma också; halva familjen shoppade loss på brutala blommor hos er på mässan... så skippa bilen nästa år, och det tar inte så lång tid till mässan från innerstan. Fantastiskt, tyckte sonen, som hann till mässan FÖRE mig; de två gängn med köttätande växter, bonsai-sällskapet, kaktus- och palmgänget vart killar, rakt av, och unga killar dessutom så han kände sig verkligen som hemma.../mvh nypan
CITAT (nypan @ 12-04-2005, 09:35) adrian och co! ni kan få vårat gästrum nästa år, helt gratis, och ni kommer att känna er som hemma också; halva familjen shoppade loss på brutala blommor hos er på mässan... så skippa bilen nästa år, och det tar inte så lång tid till mässan från innerstan. Fantastiskt, tyckte sonen, som hann till mässan FÖRE mig; de två gängn med köttätande växter, bonsai-sällskapet, kaktus- och palmgänget vart killar, rakt av, och unga killar dessutom så han kände sig verkligen som hemma.../mvh nypan Tack det var snällt.. Dessa växter leder in killar på rätt väg i livet..
CITAT (adrian @ 12-04-2005, 09:43) Dessa växter leder in killar på rätt väg i livet..  Och det tror du....? Mulle
CITAT (mulle @ 12-04-2005, 10:30) CITAT (adrian @ 12-04-2005, 09:43) Dessa växter leder in killar på rätt väg i livet..  Och det tror du....? Mulle Jajemen... Se bara på mig, sover i en bagagelucka med o,1 graders värme. Glömmer jackan hemma och står och tjatar på securitas vakten att släppa in mig tidigare än alla andra för det är kallt utanför mässans dörrar i bara t-shirt kl: 07:15 på morgonen. Duschar i ett handfat och får göra allt själv för att ta mig fram i livet och ändå är jag GLAD.. Jag har jättekul och mycket är tack vare växterna, och det märker jag även på andra som jag träffar hur harmoniska och glada det blir.. Många föräldrar har kommit sina barn mycket närmare tack vare växterna, så jag vet att detta har saknats under lång tid hos oss i sverige...  Jag får höra många roliga historier ifrån folk hur allt ändrats sedan de börjat med dem. Barnen brinner nästan av glädje över att se växterna och höra när jag berättar om dem, men det är precis samma sak med många äldre, de blir som barnen de med. De nästan står och stampar och säger -JAG VILL OCKSÅ!!!:D Och DET är värt en hel del... (trots att det INTE ger pengar som de andras växter gör...)
OK, OK - jag ger mig!!!!! Mulle
det där stämmer faktiskt, det var länge sen vi fick så många samtal från den redan bortflugne sonen, under en och samma kväll; raporter om den brutala skönheten kring vilken ditintills osynliga flugor och småfän flockades efter hemkomsten från mässan; han kom därifrån med några kaktusar och jätteagave också och får väl knappt plats i sin pytte-etta längre men är mkt nöjd. här hemma var nioåringen lycklig över sin brutala blomma (hon kallar det för ´mitt djur´ ) och knappade in sig på brutalas hemsida för mer info snabbare än ögat hann blinka, efter hemkomsten med hennes ex från mässan...så nu är diskussionsämnet även syskonen emellan det där med vatten och hur bäst skaffa fram rätt kvalité...fram med mera rätt sorts ´brutalitet´;-) /nypan
Jo faktiskt så ser jag ofta hur glada familjer blir när de har t.ex en trumpet ihop...  . En man han mailar om att han sitter och groggar på sin balkong i Arboga med sin Sarracenia...
CITAT En man han mailar om att han sitter och groggar på sin balkong i Arboga med sin Sarracenia... Använder han den som grogglas?
haha, nu var du rolig virgo
CITAT (nypan @ 12-04-2005, 21:27) haha, nu var du rolig virgo  Näe men de jagar nog i flock, mannen,trumpeten och groggen..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|