Full version: lvsjmssan
Barbro
lvsjmssan

ntligen fick jag tillflle att ka p Mssan.Pelargonsamlare som jag numera r s var jag full av frvntan och d av nn konstig anledning p Rockdala (tjusig katalog). Men ack vad besviken jag blev nr jag sg deras sticklingar. Dyra var de ocks (40:-, 60:- osv...). Jag gick vidare och hittade sticklingar med god jord i stora krukor och ven sticklingarna var stora. Priset?? 25 kronor! Helt otroligt! Tyres Handelstrdgrd! Vem hade levererat? Sune Trygg! Sunes Handelstrdgrd, Tungelsta. Min drm har varit att beska Rockdala! En vnnina sa "vi ker till Sune frst" och tur var vl det. Dr handlade jag upp en hel del! Vilka sticklingar! Vilket bemtande! Sen kte vi till Rockdala d och nu har jag gjort det. Aldrig att jag ker dit igen! Sm sketna sticklingar och sura stressade mnniskor och dyrt i jmfrelse med Sunes underbra sticklingar. Har ni mjlighet s besk Sune (Tornbergavgen 2 i Tungelsta) - jag lovar ni blir inte besvikna!
*16 kvm stor balkong!*
Har sune lika mnga sorter som rockdala?

Nr jag har varit dr har det varit fina sticklignar och trevlig personal. P rockdala allts.

Dessutom s mste jag dit eftersom jag r ute efter viva carolina. Men jag kommer nog att stanna till vid sunes ( mest av nyfikenhet ) eftersom det nd ligger i nrheten.

Mvh G
elle
sad.gif Mste f hlla med om kritiken fr Rockdala!

Har kpt en hel del fuchsia och pelargonsticklingar, som inte hll mttet, enligt mitt tycke! Ju mer jag lr mig om bgge arterna, s blir man ju ocks krsnare!

Det *gamla* Vxus (som jag iof inte alltid heller gillade)...hade sticklingar som passade bde portmon och odlingsfrmga! Varfr var det strre verlevnad p de sticklingarna...n de frn Rockdala? (Vxus hade Rockdala ocks ibland, men...nix-det var oftast morsning o adj och inget vidare verlevnadsstatistik)
Plantagen dr jag bor (Mrsta) har frlorat sig i krukor och annat...trist!
I detta mne agerar jag *surkrring* mad.gif
kristerh
Jag handlar sticklingar (fuchsia) varje r p rockdala och tycker att de har jttebra kvalitet, men jag kan hlla med om att pelargonsticklingarna r dyra, Sur personal har jag aldrig mtt dr wink.gif tvrtom tycker att de r jttetrevliga och svarar p frgor.
krister
Barbro
Jag tyckte det var en sn enorm skillnad. Att komma hem med sticklingar i dessa sm fjuttiga ppna "krukor" 5 cm i diameter, 5 cm hga, botten drygt 3.5 cm. Litet jord och rtter. Ser ut som sm ggkoppar. Sunes krukor r drygt 9 cm i diameter och drygt 7 hga. Jorden lr vara pellisjord - inte vet jag men den ser urfin ut. OK att han inte har alla sorter men jag fick d tag p jttemkt. Klart att han inte har Carolina ...Priset r ju av betydelse ocks. Fuchsiasticklingarna vgade jag mig inte ens p att kpa. Alla har vi ju vra sikter och det r vl bra om inte alla tycker lika men jag kommer iaf att bli Sune trogen - ven om det r nn sort han inte har. Finns skert sorter som Rockdala inte har heller.
Lycka till med era sticklingar var n de nu kommer ifrn. rolleyes.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon