kryddan
Jag har en stor hibiskus som alltid varit blomvillig - men nu har den strejkat i över ett år! Bladen är gröna och fina och det kommer nya - men inte en skymt av några knoppar sad.gif

Nån som har tips på vad som kan vara galet?? Länge skyllde jag på att den hämtade sig efter omplanteringen men så här lång konvalescens har jag aldrig varit med om blink.gif
l8p8
Ett tips kan vara att ställa ut den över sommaren om möjlighet finns. Det gjorde susen för min! Den såg visserligen lite ämmerlig ut när jag tog in den på hösten (ok, jag hade glömt den lite sleep.gif ), men sen satte den knopp som aldrig förr wub.gif

Det här var för flera år sen och den har snällt fortsatt blomma. smile.gif

Lotta
Ciczi
Ibland kan de blomstrejka om de fått för lite näring.

Ciczi
kopernikus
den kanske helt enkelt mår för bra. Jag märkte att när jag vattnade för ofta så satte de inte knopp. Vänta med att vattna tills det syns att det är törstiga.
Var på din vakt för spinn bara som kommer om det blir för torrt.
ha lite lecakulor i krukan om det går.. tongue.gif rolleyes.gif
kryddan
Tack för tipsen, ska nog pröva med att ställa ut den i sommar. Näring har den och jag vågar inte chansa med vattningen för mycket eftersom jag har problem med spinn på massa andra blommor sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon