Full version: Mglig jord
Farbro-Barbro
kte bort ver helgen och vattnade drfr det jag stt i min slda + krukorna med kallor + dahlior innan jag kte. Vattnade ganska ordentligt, och till min fasa sg jag att det bildats vitt fjun (=mgel?) p jorden nr jag kommit hem. Beror det p att jag vattnat eller r det jorden (blomjord) dlig?
Skrapade bort det vita luddet (som kommit p ngra, inte alla) och luftade det som var i sldan. r det krt nu, br jag byta ut jorden? Pverkar detta mina lkar, knlar och frn? Varken dahliorna, kallorna eller kannorna har kommit upp nnu, sdde dem i brjan av frra veckan. Kommer dessa att mgla nu? Det r fortfarande bltt i krukorna sad.gif

Vad gra?
Mvh Farbro-Barbro, som tappade planteringslusten sad.gif sad.gif sad.gif
Gsis
Vrlden r full av tappade sugar laugh.gif
Jag ker bort mest varenda helg och vattnar varje gng lite fr mycket tongue.gif
Men vdra en dag eller tv s r det som vanligt igen - och snart dags fr nsta helg...
Men det verkar g bra hr, och inga tappade sugar fr det biggrin.gif
Vxterna har hittills inte tagit ngon skada, men jag r noga med att rra lite i luddet och att vdra ordentligt.

/sa
kerstin z5-6
De flesta plantor klarar ett par mgelperioder smile.gif
men skola om nr det r dags :9
Farbro-Barbro
Tackar, d r lusten tillbaka igen laugh.gif

Mvh Farbro-Barbro
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon