Full version: Miniatyrer
Kathy
Nyfiken på om det finns "miniatyrister" här?
farbror B
Beror väl kanske på vad det är som ska vara i miniatyr i såna fall.... tongue.gif
Kathy
CITAT (farbror B @ 13-04-2005, 08:45)
Beror väl kanske på vad det är som ska vara i miniatyr i såna fall.... tongue.gif

laugh.gif Ja, jag skulle nog precisera mig lite mer.
Dockskåp, tittskåp m.m.
mulle
Jag samlar på sprutkannor i miniatyr. Som trädgårdspynt.
Mulle
farbror B
Eftersom jag spelade (och spelar..) rollspel när jag var mindre, så har jag en mängd miniatyrfigurer om de räknas...
(trollkarlar, troll osv...)
Kathy
CITAT (farbror B @ 13-04-2005, 09:06)
Eftersom jag spelade (och spelar..) rollspel när jag var mindre, så har jag en mängd miniatyrfigurer om de räknas...
(trollkarlar, troll osv...)

Hur liten var du då? tongue.gif
farbror B
Ja, du... var kanske miniatyr jag med tongue.gif

Nä vi började spela i fjortonårsåldern och träffas sedan fem år igen, tjugo år senare smile.gif
Typisk grabbgrej, svårt at förklara, men mycket givande
carol
Inte än, men jag har haft allvarliga funderingar på att börja rusta upp mitt gamla dockskåp och skaffa lite fina nya möbler till det, men än så länge står det hemma hos mamma&pappa. Byggare som man är så kliar det lite i fingrarna. tongue.gif Men sen vet jag inte vad jag skulle göra med det när jag blir klar, har ju inga barn än... huh.gif
farbror B
Ajdå Carol har inga miniatyrer än..
wink.gif

risken med dockskåp mm är att man gör dom så fina, så att om du hade barn skulle dom inte få leka med det i alla fall... laugh.gif tongue.gif biggrin.gif
Rossi
Njaee, jag vill helst ha rejäla don! Tycker inte ens om minirosor, mini-Saint Paulor etc.
Castea
Blivande miniatyrist tror jag... Är i planeringsstadiet av att inreda och inhandla till ett dockskåp á la 1920-talet.

Har inte handlat här, och det är rätt dyra saker... men kolla i alla fall vilka jättefina miniatyrer som säljs här:

Valerie Claire
Kattgräs
CITAT (farbror B @ 13-04-2005, 10:39)
Typisk grabbgrej, svårt at förklara, men mycket givande

Åhnej, inte är det bara killar som fattar sånt.
Här ser du en tjej med både rollspelsvana och miniatyrgubbar! tongue.gif

fast nu har jag inte hunnit spela på kanske 10-15 år, annat än via datorn...
fruberglund
Har hela köket fullt med kossor i miniatyr...får tyvärr inte plats med nån riktig i köket, räcker att jag har två grisar där biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
farbror B
Fru Berglund har ju en miniatyr på gång i höst!! smile.gif
Kathy
CITAT (Castea @ 13-04-2005, 12:46)
Blivande miniatyrist tror jag... Är i planeringsstadiet av att inreda och inhandla till ett dockskåp á la 1920-talet.

Har inte handlat här, och det är rätt dyra saker... men kolla i alla fall vilka jättefina miniatyrer som säljs här:

Valerie Claire

Det är ofta så att miniatyrer kostar en hel del. Såvida man inte väljer att bygga själv.
Det finns två böcker om dockskåp och miniatyrer som Eva Malmsten har skrivit, där kan man hämta mycket inspiration.

Jag träffade henne på Miniatyrmässan i Sthlm i söndags och då berättade hon att hon har en tredje bok på gång som troligtvis kommer ut till hösten.

Själv så håller jag på med tittskåp; just nu är det ett uterum/lusthus som jag pysslar med. Har precis lagt taket och golvet och ska snart börja med att göra små växter i krukor, trädgårdsmöbler och rinnande vatten i en fontän, m.m. (rinnande vatten gör man i Scenic water - jag köpte det på mässan, ska bli kul att testa det.)
fruberglund
CITAT (farbror B @ 13-04-2005, 13:20)
Fru Berglund har ju en miniatyr på gång i höst!! smile.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Så sant som det är sagt...tänkte inte på det...skönt att andra tänker åt en ibland smile.gif
AvalonC

Eftersom jag bara är 1,55 lång, så räknar jag mig själv som miniatyr. tongue.gif
Castea
Scrollan! Miniatyrmässor?! Vilka sådana finns det? Har du någon internetlänk?
Fenja
Scrollan! Har du inga bilder på det du gör, jag älskar miniatyrer men har inte kommit mig för att börja göra egna? Det vore jättekul att se dina.
Castea! Jag blev också nyfiken på mässorna och kollade på google,
här Kan du läsa lite om några av dem i alla fall!
Mvh
Fenja
renate
Nej, det är inget för mig,bara en massa dammsamlare.Har några små glasfigurer som jag tycker om.
carol
Har någon beställt från den här sidan och vet om den är bra?

Coco & co
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon