Iza
Jag orkade inte bära in alla mina frösådder från växthuset i går kväll utan jag satte in värmefläkten där inställd på 10C. Är det lagom eller ska det vara varmare?
Jag har lite olika sorter som har kommit upp , tomater, gurka, Fl. Lisa , pelargoner andra sommar blommor mm.
Jag räknar med att de skulle trivas bättre med ljuset där ute istället för i fönstren inne.
Åsa, mälardalen zon 2
Det skulle vara bra med lite varmare åt tomat och gurka, tomaten klarar visserligen temperaturer nedåt +7 men de brukar knappt växa. Åt gurkan bör du dock ha minst +15 den är väldigt köldkänslig. De flesta sommarblommor brukar dock klara sig vid +10.
Fredi
Är fläkten så pass bra att den ger jämn temperatur i växthuset? Om inte så kan du ju sätta tomaten och gurkan på det varmaste stället och sommarblommorna där det är lite svalare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon