Full version: ogräs i växthus
inglis
Jag har ett växthus som jag har haft i ungefär 25 år,sista åren nu har jag odlat i hink för det blev mer och mer rävsvans ,det är omöjligt att utrota men jag undrar nu om ni vet något billigt alternativ att täcka golvet med,det ser ju inte så snyggt ut med rävsvans som till slut täcker hela jordytan.jag tänker inte lägga ner allt för mycket arbete,typ plattor.
Lena i Torslanda
Lägg markduk och täck med grus. Det är en enkel lösning och blir snyggt.
jåj
Markduk eller varför inte "täckbark" finns några som har lite annorlunda färger också ...

Hälsningar
JÅJ
mkall
Vart iväg igår morse och hämtade en kärra med gammalt tegel, den riktiga massiva sorten. Vart en som murade om sin skorsten från taknocken, han var bara tacksam att bli av med det! Har lite jobb framför mig ett knacka rent stenarna, men sen tror jag det blir en bra golvbeläggning i mitt lilla växthus!

Tidigare har jag lagt duk, markisolering och fint grus uppepå det.

Ett tips om ni har känningar inom pappersindustrin: Viradukar fr pappersmaskiner är världens bästa markduk, dessutom breda (minst 6 meter)

Mvh Mattias
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (mkall @ 16-04-2005, 09:49)
Ett tips om ni har känningar inom pappersindustrin: Viradukar fr pappersmaskiner är världens bästa markduk, dessutom breda (minst 6 meter)

Mvh Mattias

Japp viradukar är toppen, vi har den i containergården och i hallonodlingen på jobbet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon