Mag
Hejsan,
jag köpte i höstdags en fröpåse med "Australienska ovanliga växter" från impecta 2 av hundra blev överlevande växter mad.gif

Nu är det iaf så att jag skulle villja få lite hjälp med att artbestämma en av dom..Det markanta jag märkt med denna växt är det att när jag planterade om det fullständigt stank roten...!
Jag lägger upp några bilder på den iaf..

Tack på för hand
Magnus

(Ursäkta bildkvaliten har ingen bättre kamera för tillfället)
pejori
ser ut som en eukaluptus smile.gif
men jag är inte hundra på det smile.gif smile.gif
Mag
wow eukaluptus låter kul, det får man hoppas att det är..hoppas på att nogon bekräftar det rolleyes.gif
Jagular
Jag har plockat någon sorts eukalyptusfrön på en semester och de stank också fruktansvärt när de blev blöta...
Evin
Det är ingen eucalyptus det är förmodligen en mimosa pudica.
Det är en växt som om man vidrör den drar ihop sina blad.

Eller är det en akacia.

Lycka till smile.gif
wolkenkrabber
CITAT (Evin @ 13-04-2005, 21:49)
Det är ingen eucalyptus det är förmodligen en mimosa pudica.
Det är en växt som om man vidrör den drar ihop sina blad.

Eller är det en akacia.

Lycka till smile.gif

EDIT: läste nu att du sa att roten stank, det MÅSTE vara en albizia jag satte om min o roten STINKER dålig vitlök typ

Du seriöst det där är ingen mimosa jag skulle sattsa MKT MKT MKT MKT mer på att sdet är ett Silkesträd "albizia julibrissin"

här e en bild

ungablkad e ljusare i färgenm jag har en sådan själv
kerstin z5-6
Tror jag med smile.gif Såg att vi missade varann på mässan Wo
-synd
Mag
tack så mycket biggrin.gif
wolkenkrabber
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-04-2005, 22:38)
Tror jag med smile.gif Såg att vi missade varann på mässan Wo
-synd

jo, jag o andreas han iunte fram till aot montern innan kl 14:00, men vi har iaf varigt i samma hus wink.gif
Christoffer
Jag skulle tippa på en Acacia, men nu när jag sett bilden på albizian som wolkenkrabber lade in, så verkar det vara den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon