Full version: Gräs på rulle?
katarina76
Skall köpa färdigt gräs, på rulle, och lägga på min dotters grav. Har hittat en massa information om hur man skall lägga det osv, men... ingenstans var man kan köpa det, vad det kan kosta, och om man kan köpa så små kvantiteter som jag är ute efter sad.gif Så nu undrar jag, någon som vet dels vad det kan komma att kosta ( ca 6 kvm.), dels vart man kan köpa det, i så liten mängd? Bor i Malmö, graven ligger utanför Ystad, så någonstans i sörda eller mellersta skåne vore bra om man kunde köpa det (skall ju läggas samma dag man köper det). Någon som vet?
Annie-72
Hejsan!!

Vill först bara säga hur ledsen jag blir för Er skull över förlusten av Er dotter.

Vi köpte gräs på rulle för 20kr/kvadraten. Detta var från E:a vilket är långt ifrån Skåne. Men det borde ju finnas även hos er...

Lycka till, hoppas graven blir som ni tänkt er//Kramizar Annie
Susanna
Hej!

Jag köpte gräs på rulle hos Granngården (fd Lokalföreningen) i Borrby (27 km från Ystad) för två år sedan. Då kostade det 25 kronor kvadratmetern. Ring dit och kolla, de är alltid trevliga.
katarina76
CITAT (Annie-72 @ 13-04-2005, 20:25)
Hejsan!!

Vill först bara säga hur ledsen jag blir för Er skull över förlusten av Er dotter.

Vi köpte gräs på rulle för 20kr/kvadraten. Detta var från E:a vilket är långt ifrån Skåne. Men det borde ju finnas även hos er...

Lycka till, hoppas graven blir som ni tänkt er//Kramizar Annie

Tack för hjälpen och för omtanken, låter ju helt överkommligt smile.gif
katarina76
"Hej!

Jag köpte gräs på rulle hos Granngården (fd Lokalföreningen) i Borrby (27 km från Ystad) för två år sedan. Då kostade det 25 kronor kvadratmetern. Ring dit och kolla, de är alltid trevliga.

--------------------
Susanna
(Stockholm och Borrby, zon 1)"

Granngården vet jag var den ligger, visste inte att de hade sådant med, men klart jag skall ringa och höra, vore ju jätte bra!
Tack för hjälpen smile.gif
Gossen Ruda
Rullarna brukar vara på 1 kvadratmeter, 50 x 200 cm och kan oftast köpas styckvis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon