Full version: Fnatt-katten Tullan
snofsan
Katten hade urinvägsinflammation och börjar nu sin penicillinkur.

Hon var hos veterinären idag och han blev också tvungen att söva ner henne och ta bort en knuta (godartad) som tydligen äldre katter kan få. Då passade han på att ta urinprov och ta bort tandsten också - det blev många flugor i en smäll så att säga.

Nu lallar Tullan omkring med skärm på huvudet och kolliderar med allt - sina sovplatser, stolsben, matfatet, skåpshörn och annat. Stackarn. Hon är inte alls stadig på benen utan trillar hit och dit och verkar ha det jobbigt.

Det är nu 4 timmar sedan hon kom hem och nu har hon somnat.

Men, i morgon är en ny dag och vi hoppas att hon snart är pigg igen.

Ang. burkmaten sa veterinären att vi kunde fortsätta som tidigare, men för säkerhets skull tänker jag nog skaffa lite fullfoder i djuraffären.

Det verkar som om bekymren med katten i blomkrukorna är över.

Snofsan smile.gif
Sulawesii
Skönt att det gick bra! Och katter brukar återhämta sig snabbt, tack och lov.
Zitrus
Stackan wub.gif Att gå runt med tratt är inget kul!
Kul att det gick bra med henne och snart är hon nog sin vanliga kattighet igen! smile.gif
Yin o Yang
Minns när min Yin (som inte längre är med mig) var tvungen att ha tratt sad.gif Oj vad hon skämdes
AvalonC

Pi hatade tratten efter att han hade blivit kastrerad...
Men han var så otroligt mysig när han kom hem, han hade fortfarnade sömnmedel i kroppen och kunde knappt ta sig framåt, men ändå så skulle han vara ihop med oss.

Till slut så lyfte jag upp honom i sängen och låg och höll om honom i flera timmar, då sov han tryggt...

Tyvärr så var Carisma jättepigg när hon kom hem, så jag fick inte uppleva samma gosighet med henne... *ler*

Men tratten är viktig, och enda sättet att få slippa den hade varit att inte gå till läkaren alls, och då hade Tullan fortfarnade lidit...

Men visst kan man inte låta bli att le lite åt deras klumpighet, samtidigt som man jättegärna vill ta bort tratten och få tillbaka sin gamla katt... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon