Em_I_Am
Jag blev så besviken idag! Jag har hittills bara ägnat mej åt att så sommarens fröer o påtat ner någon lök, men idag bestämde jag mig för att fuska o köpa lite plantor för att pigga upp altanen.

Jag kom över dem finaste minipenséerna jag sett tror jag... vita med knallcerice kant på blomman. Jätte söta!

Sen köpte jag förgätmigej i blått o rosa, japansk myrten och en sorts nejlika.

När jag kom hem o skulle plantera i balkonglådan o i urnor såg jag att flera plantor va fulla av LÖSS! mad.gif
Vid det laget var klockan redan 18.00 så jag hann inte gå till butiken (en annars bra blomsteraffär) för at kräva mina pengar tillbaka.
Man tycker kanske att butiken borde ha lite koll på det dem säljer... Iofs borde jag tittat närmare på plantorna men dem såg så buskiga o fina ut fulla med knoppar så jag bara plockade på mej sad.gif

Nåja. Bättre lycka nästa gång. Men minipenséerna har jag inte sett någon annan stans dock unsure.gif
bergslagen
Tror du inte att lössen fryser ihjäl där ute om natten?
Tröst?
M
Em_I_Am
nej dem hade inte frusit ihjäl alls. dem levde o var glada. jag bor i södra sverige så här är nätterna inte så kalla längre. Och hade dem nu varit det hade inte bara lössen dött utan även plantorna kanske eftersom dem är vana att vara inne.
jag lämnade tillbaka plantorna o fick mina pengar. jag anser att betalar jag dyra pengar för plantor ska dem iallafall vara friska.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon