Full version: ska de vara sega?
jessica zon6
Hur r det med gentiana,verbena hastata och eryngium,jag har kylt,men ingenting vill hnda,r de knd fr att vara sega,eller har jag misslyckats?

Hur r det med hostan,de har haft undervrme,fuktigt,och tckt med jord men under 4 veckor har bara en tittat upp,jag har nu satt sdderna kallt,var det en dlig id???

Sdder som det inte har tittat upp ett ftal,r det lge att spara dessa ngot r till,utifall att de vill gro senare?eller brukar ni andra kasta sldorna sen...
smile.gif
mvh jessica
kerstin z5-6
spara sdderna , stt hostan ljust igen , Gentiana o Verbena r grsega
har aldrig klarat att f upp Gentiana utan GA3
Ullet
S bra, min gentiana gror inte.. Vad r GA3? *S*
jessica zon6
Tack!
Nu r hostan framtagen frn kylan,och hade ngra frn kvar av gentiana,s de ligger i ga:3 och skvalpar.Hoppas att det fungerar bttre. smile.gif

Ytterligare en liten fundering,har stt i flera omgngar molucella,men bara ett ftal har tittat upp.
Ska de filas och bltlggas innan sdd och hur djupt ska de ss???
ngon som vet....

mvh jessica
Helen i Pite Zon 5
Molucellan r ljusgroende coh gror rtt snabbt i rumsvrme. Verbena hastata frsdde jag -04, satte ut frna i feb. och de brjade gro enligt mina anteckningar 30/4. / Helen
kerstin z5-6
GA3 r ett groningshormon som frekommer i naturen , men enklast kan kpas i pulverform , lite vita korn o botten p en pse rcker ett r -7 can dollar p Gardens North
jessica zon6
Aha!d ska jag testa att s ytligt,eftersom jag tckte frna frrut.

/jessica
kerstin z5-6
Gller fresten ven gentiana , men det visste du nog redan smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon