Full version: Kaprifol och clematis
Eva L
Behöver råd med en clematis och en kaprifol som ser litet "trasiga" ut.
Vad ska jag göra med dom?
Louise i Göteborg
Vänta!

Vad är det för en clematis? Dom beskärs lite olika men inga måste skäras förän skotten visat sig.
Kaprifol ser alltid risig ut så här års, men den tål nästan vad som helst. Så vänta och se hur den ser ut "med kläderna på".
Hannele
Allting ser 'trasigt' ut mars - vänta till eftersommaren... med kaprifolen i alla fall.
Klematisen kan du knipsa av vid 30-40 cm, blommar den inte i sommar, är det sådan du inte ska klippa nästa vår...
Enkelt, av?!

Jag har aldrig klippt min 4-meters doftande kaprifolpelare.
Nette
CITAT (Hannele @ 18-03-2003, 18:17)
Allting ser 'trasigt' ut mars - vänta till eftersommaren... med kaprifolen i alla fall.
Klematisen kan du knipsa av vid 30-40 cm, blommar den inte i sommar, är det sådan du inte ska klippa nästa vår...
Enkelt, av?!

Jag har aldrig klippt min 4-meters doftande kaprifolpelare.

Vilken underbar kaprifol! Jag blev helt övertygad efter din bild att jag ska flytta på min röda kaprifol till ett träd istället. Nu för den ett tynande liv mot husväggen.
Eva St
Tack för den jättefina bilden. Nu ska Kaprifolen jag grävde upp i somras och rotslog bara för jag inte visste vart jag skulle placera den få ett träd att leva livet med. Det var ju bara så fiiint.
Eva St
Hannele
Och grannen bad oss såga ner den gamla aspen... sad.gif
Nu har grannen flyttat - men aspen finns kvar under kaprifolen!

P.S.
Man får hjälpa till lite;
binda med snöre eller annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon